ثبت رکورد بارگيري مواد نفتي سنگین در منطقه ویژه بندر امام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30530
ساعت 16:28 چهارشنبه 28 آبان 1393
برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) مواد نفتی سنگین به میزان 15 هزار و 175 تن طی کمتر از 17 ساعت بر روی یک فروند کشتی خارجی بارگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ابوطالب گرایلو معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن اشاره به بهره گیری از تجهیزات مدرن و پیشرفته در بارگیری محمولات نفتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزود: در جریان بارگیری محموله مازوت (نفت کوره) بر روی یک فروند کشتی خارجی که با استفاده از لودینگ آرم (بازوی بارگیری) و به صورت حمل از مخازن انجام شد، کل محموله فوق طی مدت زمانی کمتر از 17 ساعت بارگیری شد.
وی همچنین میانگین سرعت بارگیری این محموله را 911 تن در ساعت عنوان کرده و افزود : کسب این نرم بارگیری در طول عملیات بارگیری انواع محموله های نفتی در این مجتمع بندری بی سابقه بوده است.
ابوطالب گرایلو، کسب این موفقیت را حاصل برنامه ریزی عملیاتی منسجم و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و نیروهای انسانی مجرب برشمرده و تصریح کرد : با آغاز فعالیت پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، ضمن جلب مشارکت شرکت های بخش خصوصی ، زمینه ارتقاء شاخص های عملیاتی در این مجتمع بندری فراهم شد.




شناسه خبری: 30530

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو