تأثیر منطقه ویژه شیراز بر اقتصاد استان فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30549
ساعت 13:01 شنبه 1 آذر 1393
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: تمام امکانات و زیرساخت های لازم برای حضور صنعتگران و سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی شیراز فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نادر طیبی افزود: فعالیت واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز توانسته تاثیر بسیاری در توسعه اقتصادی استان فارس و شهر شیراز در عرصه ملی و بین المللی داشته باشد.
وی بیان داشت:ورود آزاد و بدون حقوق گمرکی ماشین آلات و قطعات یدکی، مواد اولیه و مصالح ساختمانی برای احداث واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی در منطقه، صدور و ترانزیت کالا از منطقه به بازارهای جهانی از جمله مزایای قانونی منطقه ویژه اقتصادی شیراز است.
طیبی ادامه داد:همچنین آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، سود و منافع حاصل از فعالیت های اقتصادی و تولیدی برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی و عدم وجود محدودیت زمانی برای متروکه شدن کالا از نظر قوانین گمرکی از دیگر مزایای این منطقه ویژه اقتصادی است.
وی ، امکان ترخیص موقت تمام یا قسمتی از کالاهای وارداتی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی شیراز را از دیگر مزایای این منطقه بیان کرد و گفت:همچنین وارد کنندگان کالا به مناطق می توانند تمام یا قسمتی از کالای خود را در مقابل قبض انبار تفکیکی قابل معامله که از سوی این منطقه صادر می شود به غیر واگذار کنند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز، حاکمیت قانون کار مناطق آزاد، معافیت مالیاتی صنعتگران طبق ماده 132 قانون مالیات های مستقیم، معافیت از پرداخت هرگونه عوارض معمول در کشور برای فعالیت در محدوده این منطقه، معافیت گمرکی ناشی از ارزش افزوده تولیدات در منطقه و صدور رایگان مجوز ساخت و پایان کار را از دیگر مزایای این منطقه برشمرد.
طیبی ، در مورد سرمایه گذاری شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم گفت: از نظر قانونی هیچ منعی وجود ندارد و این شرکت ها و سرمایه گذاران می توانند در این منطقه اقدام به سرمایه گذاری کنند.
او همچنین به سایت شهر سلامت منطقه ویژه اقتصادی شیراز اشاره کرد و بیان داشت: این سایت نیز در زمینی به وسعت یکهزار هکتار و در اراضی محور گردشگری و توریستی شیراز – سپیدان قرار گرفته است.
وی، دلیل تعریف این پروژه را قابلیت بالای پزشکی در شیراز برشمرد و اظهار کرد: این پروژه با هدف گردشگری سلامت و توریست درمانی تعریف شده و عملیات تامین زیرساخت های آن آغاز شده و ظرف دو ماه آینده نیز فراخوان جذب سرمایه گذار انجام خواهد شد.
طیبی گفت: پروژه دیگر منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز شهر دانشگاهی در فضایی به وسعت 500 هکتار است که با هدف جذب نمایندگی دانشگاه های خارجی و جذب دانشجویان خارجی تعریف شده است.




شناسه خبری: 30549

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو