ایجاد 112 هزار شغل با راه‌اندازی واحدهای صنعتی متوقف شده

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30624
ساعت 12:21 يکشنبه 9 آذر 1393
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: راه‌اندازی 14 هزار واحد صنعتی متوقف شده به معنای ایجاد اشتغال برای 112 هزار نفر است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمدعلی سید ابریشمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک در سال 1343 و با ماموریت کمک به ایجاد صنایع کوچک در 11 منطقه ویژه اقتصادی، تکمیل زیرساخت ها، ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی، ایجاد مراکز کسب و کار، توسعه بازار بخشی احداث شدند.
وی افزود: واحدهای تولیدی دارای ظرفیت اشتغال کمتر از 50 نفر در مجموع صنایع کوچک قرار می گیرند و سهم صنایع کوچک 92 درصد از کل صنایع موجود است که برای یک میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: 14 هزار واحد صنعتی به دلیل وجود مشکلات تکنولوژی و نقدینگی طی 15 سال اخیر متوقف شده اند که اکثر آنها بین سال‌های 1384 الی 1392 اتفاق افتاده است و 70 درصد این توقف به دلیل وجود مشکلات نقدینگی بوده که می توان به صراحت اعلام کرد که با تامین تسهیلات بخش اعظمی از این مشکلات حل شود.
وی گفت: طبق پیش بینی های انجام شده اگر روال به خوبی پیش رود تا سال آینده، 40 درصد پروژه های متوقف شده که حدود 5600 واحد هستند، هر یک با دریافت 600 میلیون تومان تسهیلات احیا می شوند و میزان اشتغال این 14 هزار واحد صنعتی 112 هزار نفر خواهد بود.




شناسه خبری: 30624

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو