قرارداد سرمایه‌گذاری در بزرگترین بندر تجاری کشور منعقد می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30682
ساعت 09:46 پنج‌شنبه 13 آذر 1393
همزمان با برگزاری شانزدهمين همايش و نمايشگاه صنايع دريايی ايران، پنج قرارداد سرمايه‌گذاری در بخش‌های نفتی و آب شيرين‌كن با اعتباری معادل 5 هزار و 620 ميليارد ريال با حضور مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردی کشور منعقد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مخازن نگهداري فرآورده هاي نفتي توسط 4 شركت بخش خصوصي در مساحت 4 هكتار از طرح هاي سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي است كه با بهره برداري از آنها تحول قابل ملاحظه اي در زمينه توسعه خدمات نفتي، درآمدزايي و اشتغالزايي در كشور ايجاد خواهد شد.
اين مخازن صادرات و ترانزيت فرآورده هاي سنگين نفتي را انجام مي دهد و 120 نفر اشتغال در منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي ايجاد مي شود.
پنجمين طرح پروژه سرمايه گذاري ساخت و بهره برداري از كارخانه آبشيرين كن است  كه با احداث آن در بندر شهيد رجايي سالانه 365 ميليون مترمكعب آب آشاميدني بندرعباس توليد مي شود و بخشي از مشكل آب آشاميدني منطقه غرب و شهر بندرعباس را برطرف خواهد كرد.
اين كارخانه در مساحت سه و نيم هكتار احداث مي شود و 50 نفر اشتغال زايي از ديگر مزاياي بهره برداري از اين كارخانه است.
معاون امور بندري و منطقه ويژه اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان باب يان اين مطالب خاطرنشان كرد: همچنين مراحل انعقاد قرار داد احداث 6 پايانه نفتي ديگر، احداث يك سيلوي غلات و 1پايانه كانتينري نيز در بزرگترين بندر تجاري کشور با اعتبار يكهزار و 837 ميليارد ريال تا 6 ماه آينده به انجام مي رسد و 348 نفر اشتغال ديگر را ايجاد مي کند.
سعيدي پور يادآور شد با در نظر گرفتن اين پنج پروژه در مجموع بيش از يك هزار و صد ميليارد تومان از ابتداي امسال تا كنون در بزرگترين بندر تجاري کشور جذب سرمايه گذاري شده است.





آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو