بهره برداري از انبار گوگرد در پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30692
ساعت 12:01 شنبه 15 آذر 1393
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس از آغاز طرح جمع آوری محل های دپوی روباز گوگرد با پایان ساخت انبار مکانیزه گوگرد در مجتمع بندری پارس خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، به نقل از شانا؛ مهدی یوسفی در اين خصوص گفت: این انبار مکانیزه صادراتی با هدف کمک به حل بخشی از دغدغه های زیست محیطی و آسان سازی شرایط شتاب در عملیات صادرات گوگرد در آینده ای نزدیک به بهره برداری رسمی رسید.
يوسفي افزود: این انبار می تواند علاوه بر صرفه جویی های متعدد در کاهش زمان و هزینه های جابجایی گوگرد نیز نقش آفرین باشد و از این پس صادرات گوگرد به روش مکانیزه دنبال می شود.
او گفت: حذف و کاهش آلایندگی ها در منطقه پارس جنوبی از اولویت های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران است که در این باره دستورالعمل وزیر نفت صادر و مقرر شده است با مسئولیت سازمان منطقه ویژه پارس و تشکیل کارگروه به صورت هدفمند و با برنامه زمان بندی طرح جامع زیست محیطی به اجرا در آید.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس در ادامه افزود: بر این اساس همه شرکت های مستقر در منطقه در دو هفته کاری برنامه های اجرایی درون واحدی خود را برای کاهش آلایندگی در حوزه های مختلف آب، هوا و خاک به کارگروه ارجاع دهند تا تصویب و پایش شود.
پس از این نشست تخصصی که مدیران مرتبط در شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس و پیمانکار طرح نیز حضور داشتند، عملیات انبارش گوگرد در فضای مسقف انبار مکانیزه به منظور آمادگی راه اندازی رسمی آن آغاز شد.

به گزارش شانا، از سال ها پیش تاکنون گوگرد تولیدی واحدهای مختلف پالایشگاهی پارس جنوبی در انبار روباز شمال مجتمع جنب اتوبان مسیر بوشهر - بندرعباس نگهداری می شد.

 

 

شناسه خبری: 30692

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو