کریدور شمال – جنوب کشور با پل خلیج فارس تکمیل می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30732
ساعت 14:22 سه شنبه 18 آذر 1393
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه پروژه ملی پل خلیج فارس تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد، گفت: این پروژه عظیم نقش مهمی در انتقال کالا و تحولات اقتصادی در مسیر کریدور شمال ـ جنوب برعهده خواهد داشت.

علی اکبر شعبانی فرد در یک نشست خبری در تهران گفت: این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا رو به پیشرفت است، دولت دهم 150 میلیارد تومان برای مرحله نخست این پروژه هزینه کرد و دولت یازدهم نیز برای تکمیل این پروزه 100 میلیارد تومان اختصاص داده است.

وی با تشریح آخرین وضعیت پروژه پل خلیج فارس، اظهار داشت: به منظور ایجاد تغییرات اساسی در ساختار پروژه مراحل اجرایی آن با یک توقف 6 ماهه همراه شد.
وی با اشاره به آنکه هم اکنون مراحل اجرایی این پروژه سرعت بیشتری به خود گرفته است، افزود: تخصیص یکصد میلیارد تومان اعتبار دولت تدبیر و امید و اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم به این طرح ملی با هدف تکمیل این پروژه عظیم ملی و نیز ارتقا جایگاه حمل و نقل ریلی و جاده ای این منطقه صورت گرفته است.
وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را 15 درصد دانست و افزود: پل خلیج فارس در دو لاین رفت و دو لاین برگشت و نیز یک خط راه آهن با عرض 18.5 متر و ارتفاع متفاوت از 15 تا 23 متر از مد کامل آب دریا تا پایان سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ساخت 460 پایه پل مربوط به خشکی این پروژه، گفت: کیسون های مربوط به بخش دریایی این پروژه نیز با حضور مهندسان و کارشناسان ایرانی در حال ساخت است.
وی با بیان آنکه با اجرای پروژه پل خلیج فارس به طول۲۲۰۰ متر بین بندر لافت در قشم و بندر پهل در بندرعباس، جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل خواهد کرد، افزود: مسئولان ارشد نظام به ویژه رئیس جمهوری بر اجرای کامل طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل، به عنوان نماد ملی کشور تاکید دارند.
شعبانی فرد با اشاره به دیگر طرح های توسعه ای این منطقه، گفت: پروژه اسکله کاوه با برآورد اعتباری بالغ بر 132 میلیون یورو و زمانبندی 24 ماهه، امید است دو اسکله با عمق 19 متر ظرف 4 ماه آینده به بهره برداری برسد. پیش بینی می شود پروژه اسکله بهمن که اکنون 162 متر طول دارد و طرح توسعه آن 570 متر خواهد بود، ظرف 15 روز آینده کار توسعه آن آغاز شود.
وی از افتتاح بیمارستان 143 تختخوابی قشم ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: این بیمارستان خدمات خوبی را هم به مردم منطقه خواهد داد و ظرفیت خوبی برای گردشگری سلامت ایجاد خواهد کرد.
پروژه با بیان آنکه سوخت رسانی به کشتی ها در منطقه خلیج فارس از برنامه های مورد تاکید سرپرست منطقه آزاد قشم است، اظهار داشت: سالانه 20 هزار کشتی وارد خلیج فارس می شوند که برای سوختگیری به عمان می روند که ما می توانیم از بخشی از این ظرفیت استفاده کنیم که امید می رود این پروژه ظرف دو ماه آینده در منطقه سلخ به بهره برداری برسد.
شعبانی فرد از مراحل اجرایی ایجاد صنعت فولاد در جزیره قشم در کنار توسعه نیروگاه های برق، توسعه اسکله کاوه و بهمن قشم، توسعه فرودگاه بین المللی در این منطقه به عنوان برنامه های توسعه همه جانبه قشم نام برد.
وی با اشاره به برنامه سوخت رسانی به کشتی های عبوری از خلیج فارس گفت: شرایط پهلوگیری کشتی های با تناژ۱۰۰ هزار تن در اسکله کاوه قشم به عنوان یک امتیاز ویژه در حوزه حمل و نقل کالا محسوب می شود که قشم را در حوزه حمل و نقل و ترانزیت کالا از طریق دریا، زمینی و ریلی به هاب مهم منطقه تبدیل خواهد کرد.




آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟