نمایشگاه 'فصل سرخ' در پارس جنوبی گشایش یافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30758
ساعت 09:39 يکشنبه 23 آذر 1393
نمایشگاه تخصصی عاشورایی 'فصل سرخ' توسط هنرمند برجسته کشور، علی بحرینی، در پارس جنوبی گشایش یافت.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، شامگاه شنبه نمایشگاه نقاشی عاشورایی فصل سرخ با آثاری از علی بحرینی از هنرمندان توانا و خوش ذوق استان بوشهر، در سازمان منطقه ویژه انرژی پارس برگزار شد.

علی بحرینی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: قیام عاشورا از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ اسلام است و تبیین ابعاد مختلف این قیام امری لازم و ضروری است.

بحريني افزود: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از اقدامات مسئولان تبلیغات اسلامی است و سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی نیز حمایت خوبی انجام داده است.

این استاد برجسته و هنرمند مشهور جنوب کشور با اشاره به برپایی نمایشگاه عاشورایی اضافه کرد: معرفی قیام عاشورا در قالب هنر، موجبات آشنایی بیشتر مردم با این قیام می‌شود و امیدواریم در انجام رسالت خود به موفقیت برسیم.

او با بیان اینکه آثار فصل سرخ به سبک رئال مینیاتور است، گفت: رئال مینیاتور ترکیبی از هنر ایرانی و رئال است و آثار ارائه شده در این نمایشگاه با استفاده از مقتل‌ها و تاریخ‌نگاری‌هایی از عاشورا خلق شده و سلیقه و برداشت هنرمند در این آثار هیچ جایی ندارد.

علي بحريني افزود: آثار فصل سرخ پس از ارائه در این نمایشگاه به موزه آستان قدس رضوی اهدا می‌شود.

این استاد و هنرمند استان بوشهر با اشاره به کمبود امکانات هنری در استان بوشهر نيز افزود: کمبود امکانات و تجهیزات هیچ‌کدام نتوانست از علاقه ما به هنر نقاشی و خوشنویسی بکاهد و احساسی که در هنگام کار نقاشی به من دست می‌دهد، وصف‌ناشدنی است.

بحرینی در پايان خواستار حمایت از هنرمندان شد و اظهار داشت: متاسفانه از هنرمندان مطرح استان که حتی در سطح ملی نیز شناخته شده‌اند، حمایت شایسته‌ای صورت نمی‌گیرد و اصرار آنان به ادامه این کار جز علاقه شخصی نیست.

 

 

 

شناسه خبری: 30758

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو