بازديد هيات ژاپني از بندر شهید رجایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30839
ساعت 10:28 شنبه 29 آذر 1393
یک هیأت ژاپنی متشکل از کارشناسان موسسه بین المللی همکاری های ژاپن در ایران(جایکا) و اساتید دانشگاه تکنولوژی توکیو از منطقه ویژه بندر شهید رجایی بازدید کردند.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، این هیأت از بخش های مختلف بندر شهید رجایی شامل اراضی پشتیبانی، ترمینال های کانتینری، فله، مواد معدنی و بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کردند.
" هانائوکا شینیا " پژوهشگر صنعت حمل و نقل در ژاپن و استاد دانشگاه تکنولوژی توکیو که به منظور شرکت در سمینار آموزشی "لجستیک بندری و توسعه بنادر خشک" به ایران سفر کرده است، در جریان بازدید از دروازه طلایی اقتصاد ایران گفت: بندر شهید رجایی یکی از بزرگترین بنادر تجاری در منطقه خلیج فارس است و آشنایی با فعالیت های لجستیکی و نحوه خدمات دهی بندری در اراضی پشتیبانی به کشورهای منطقه از اهداف سفر ما به بندرعباس است.
او با اشاره به اینکه بندر شهید رجایی می تواند به بزرگترین بندر خاورمیانه تبدیل شود، افزود: این بندر از لحاظ بهره برداری در وضعیت خوبی قرار دارد و ظرفیت های عظیم آن برای توسعه حمل و نقل دریایی در منطقه استراتژیک خلیج فارس مناسب است.
این پژوهشگر صنعت حمل و نقل اضافه کرد: بندر شهید رجایی همچون بنادر ژاپن باید با برنامه ریزی و استفاده از کوچکترین فضاها، بیشترین بازدهی تخلیه و بارگیری و لجستیک بندری را از آن خود کند.
گفتنی است؛ داریوش نظری، رئیس اداره امور کانتینر اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این بازدید یک روزه، هیأت ژاپنی را همراهی می کرد.

 

 

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو