مرکز فنی و حرفه ای منطقه ویژه زاگرس کارآموز می پذیرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30863
ساعت 13:21 دوشنبه 1 دی 1393
مدیرعامل منطقه ویژه زاگرس اسلام آبادغرب از پذيرش كارآموز در مرکز فنی و حرفه ای وابسته به این منطقه ویژه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، به نقل از ایرنا؛ پروین رضایی گفت: دوره هایی با هدف آموزش نیروی فنی کارآزموده برای صنایع استان در این منطقه ویژه برگزار می شود تا فاصله موجود بین دانشگاه و صنعت که در ایران زیاد و معنادار است، برداشته شود.
رضايي افزود: دانش آموختگان سیستم آموزش عالی به غیر از رشته های پیراپزشکی و پزشکی در طول دوران تحصیل، آموزش عملی و کافی برای ورود به بازار کار را کسب نمی نمایند بنابراین هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی زاگرس تصمیم گرفت که با راه اندازی مرکز فنی و حرفه ای در منطقه ویژه، پلی ایجاد کند که با گذر از آن تجربه کار عملی دانش آموخته متناسب با نیاز واحد صنعتی بالا رفته و بتواند بصورت مستقیم وارد عرصه کار تولیدی شود.
او ادامه داد: در این مرکز رشته های ابزار دقیق کاربردی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه، بصورت کاملا کاربردی در صنایع یاد شده و نیز آشنایی با تجهیزات مکانیکی در صنایع نفت گاز، پتروشیمی، سیمان و نحوه عملکرد نصب، تست و تعمیرات آنها، شناخت عوامل ایمنی در مراحل ساخت و نصب در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، آشنایی عمومی با حوزه های مختلف مدیریت در صنایع مورد نظر در زمان طرح و بهره برداری و آشنایی عمومی با بازرسی فنی در صنایع نفت گاز و پتروشیمی و خطوط انتقال آموزش داده می شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس گفت: با توجه به نیاز واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اسلام آبادغرب، برنامه ریزی پذیرش کار آموز انجام می شود اما در آغاز اولویت را به پذیرش کار آموزان در رشته های فنی - مکانیک برق و جوش اختصاص داده ایم که با توجه به اخذ مجوزهای پتروشیمی چهارم استان است.
رضايي دوره های کارآموزی و آموزشی را مبتنی بر نیاز واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: این دوره ها را از چند روز تا چند ماه می توان اجرا کرد و اساتید انتخاب شده برای همکاری همگی بالاتر از 15 سال سابقه کار عملی در رشته مورد تدریس خود را دارا می باشند.

او به دریافت مجوزهای اولیه پتروشیمی چهارم در منطقه ویژه اشاره كرد و گفت: دوره های تخصصی متعددی طراحی شد که در صورت گذراندن دوره های اولیه و بالارفتن سطح دانش تئوری دانش آموختگان این آموزش ها تداوم خواهد داشت و دوره های پیشرفته و تخصصی تر نیز برگزار خواهد شد.

 

 

 

شناسه خبری: 30863

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو