رشد ۵۰ درصدی صادرات منطقه ویژه انرژی پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30869
ساعت 09:37 چهارشنبه 3 دی 1393
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: کالاهای منطقه ویژه پارس به ۲۹ کشور صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مهدی یوسفی اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان یکی از مهمترین مناطق انرژی و اقتصادی است که نقش بسیار مهمی در تولید سبد انرژی کشور و همچنین تولید محصولات صادراتی دارد.مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به وضعیت صادرات محصولات از گمرک منطقه ویژه پارس اشاره کرد و ادامه داد: کالاهای منطقه ویژه پارس به ۲۹ کشور صادر می‌شود.
وی اضافه کرد: بیش از شش میلیون تن کالا شامل میعانات گازی و کالاهای غیر نفتی طی سه‌ماه سوم امسال از این گمرک صادر شده است که دارای بیش از ۵٫۵ میلیارد دلار ارزش است که دارای افزایش ۵۰ درصدی ارزش و حجم است.
یوسفی اضافه کرد: بیش از یک میلیون و ۷۵۲ هزار تن کالا نیز طی آذرماه امسال به خارج از کشور صادر شده است که بیش از یک میلیارد و ۳۷۸ میلون دلار ارزش داشته است.
وی به محصولات صادراتی منطقه اشاره کرد و بیان داشت: هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان و متانول را می‌توان به عنوان مهمترین کالاهای صادراتی دانست.
مهر،مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: طی ۹ ماه نخست امسال بیش از ۱۶ میلیون تن کالا از محصولات تولیدی منطقه به خارج از کشور صادر شد که دارای ارزش بیش از ۱۳ میلیارد دلار بود و دارای افزایش ۳۰ درصدی ارزش و افزایش ۲۶ درصدی حجم بوده است.



آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو