انعقاد پنج قرارداد بزرگ سرمايه گذاري در بندر شهيد رجايي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30891
ساعت 10:20 شنبه 6 دی 1393
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان از انعقاد رسمي پنج قرارداد بزرگ سرمايه گذاري در منطقه ويژه بندر شهيد رجايي و همزمان با هفته حمل و نقل خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، ابراهيم ايدني با اعلام اين خبر گفت: عمليات اجرايي اين طرح ها طي روزهاي گذشته با واگذاري زمين آغاز شده و با بهره برداري از آنها، زمينه اشتغال براي بيش از 500 نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم فراهم مي شود.
ايدني افزود: اين طرح ها در قالب سه پايانه نفتي و يك پايانه كانتينري در مساحت 5 هكتار و يك واحد آب شيرين كن نيز در مساحت دو و نيم هكتار طي 18 تا 24 ماه ساخته مي شود.
ساخت مخازن نگهداري فرآورده هاي نفتي سالانه 3 ميليون دلار درآمدزايي را از محل ترانزيت و صادرات به همراه دارد. قرار است با احداث آب شيرين كن، 365 ميليون مترمكعب آب آشاميدني مورد نياز بندر شهيد رجايي و بخشي از نياز شهر بندرعباس تامين شود.
او با اشاره به اينكه اصلاح فرآيندها و تسريع در روند سرمايه گذاري در دستور كار مديريت بزرگترين بندر تجاري كشور قرار دارد، گفت: هم اكنون مدت زمان انعقاد قرارداد در بندر شهيد رجايي چهار ماه است كه برنامه داريم در سال آينده اين مدت زمان به سه ماه كاهش يابد.
ايدني افزود: هم اكنون سرمايه گذران مي توانند منابع مالي خود را از محل صندوق توسعه ملي و وجوه اداره شده سازمان بنادر و دريانوردي كشور تامين كنند.
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: در قانون بودجه سال 93 نيز مجلس شوراي اسلامي به سازمان بنادر و دريانوردي اجازه داده، تا طرح هاي سرمايه گذاري را نزد بانك ها تضمين كند.
به گفته ايدني، مطالعات مربوط به طرح جامع2400 هكتار اراضي پشتيباني تخليه و بارگيري كالاي اين بندر توسط مشاور تا پايان سال به پايان مي رسد و از سال آينده اين زمين ها، آماده واگذاري و ساخت خواهد شد.
او در پايان افزود: ديوار كشي محوطه اين اراضي نيز در فرآيند برگزاري مناقصه است.

يادآور مي شود، منطقه ويژه بندر شهيد رجايي در 23 كيلومتري غرب بندرعباس واقع شده است كه با 100 هزار تن ظرفيت سالانه تخليه و بارگيري كالا، بزرگترين بندر تجاري كشور محسوب مي شود.

 

 

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو