منطقه ویژه دارویی در استان البرز راه‌اندازی مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30896
ساعت 10:54 شنبه 6 دی 1393
مدير امور هماهنگي مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادي از راه اندازی منطقه ویژه دارویی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، به نقل از ايسنا؛ جعفر آهنگران در اين خصوص گفت: این منطقه مختص فعالیت‌های دارویی و داروهای‌ های تک خواهد بود.
آهنگران افزود: راه‌اندازی منطقه ویژه دارویی برکت نهایی شده و برای تصویب به مجلس ارسال شده است که فعالیت آن در بخش داروهای سرطانی بوده و مسئولیت آن با ستاد اجرایی فرمان امام است.
او با بیان اینکه بعد از تصویب مجلس، دولت باید سازمان مسئول این پروژه را مشخص کند و پس از آن نقشه کار تایید شود، گفت: بعد از مشخص شدن گرایش تخصصی، سازمان مسئول باید محدوده منطقه ویژه را مشخص کند و در نهایت می توان گفت مناطق ویژه اقتصادی زمانی عملیاتی می‌شوند که گمرک در آن ها مستقر شود.
راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد در دستور کار است
آهنگران همچنین از دستور کار بودن راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد خبر داد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی مسئولیت آن را بر عهده دارد که بعد از گذراندن مراحل قانونی در نهایت به هیات دولت ارسال می‌شود.
مدير امور هماهنگي مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورا در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که دولت جدید برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی آیین نامه چگونگی این مناطق را تصویب کرده که در آنجا ضوابطی تعیین شده است، گفت: درخواست‌های زیادی مبنی بر ایجاد مناطق ویژه اقتصادی دریافت کردیم که بعد از بررسی این درخواست ها و تطابق آن ها با ضوابط آیین نامه راه اندازی مناطق ویژه در دستور کار قرار خواهند گرفت.
آهنگران با بیان اینکه مناطق ویژه اقتصادی کشور مناطق صنعتی هستند نيز گفت: در این مناطق بیشتر تولید انجام می شود و با توجه اینکه مسائل ارزش افزوده و امتیازاتی به این مناطق داده شده با وجود شرایط بین المللی جاذبه خوبی برای جذب سرمایه گذاران ایجاد کرده ایم.
او در ادامه افزود: از جمله مباحث اصلی مناطق ویژه اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی صادراتی کردن این مناطق، تشویق تولید، کاهش واردات و به ویژه سعی در سرمایه‌گذاری بیشتر در تکنولوژی پیشرفته است.

مدير امور هماهنگي مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در پايان گفت: مأموریتی که از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ما ابلاغ شده، این است که مناطق ویژه اقتصادی می‌توانند به الگوهایی تبدیل شوند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در آن جا بهتر اجرا شود.

 

 

شناسه خبری: 30896

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو