سهم سوخت رسانی بندر نفتی خلیج فارس به 20 درصد افزایش می یابد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30987
ساعت 12:03 شنبه 13 دی 1393
معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سهم سوخت رسانی بندر نفتی خلیج فارس از پنج درصد سال 86 به 20 درصد در سال 95 افزایش می یابد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمدعلی اصل سعیدی پور اظهار داشت: قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه این بخش تا تحقق سهم 50 درصدی در منطقه خلیج فارس افزایش یابد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و 700 هزار تن سوخت به کشتی های عبوری در تنگه هرمز از طریق بندر نفتی خلیج فارس تحویل گردیده است.
این مقام مسوول بیان داشت: بنادر هرمزگان 70 کیلومتر مسیر کشتی های عبوری را در محدوده تنگه هرمز کاهش داده و از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 600 فروند کشتی بالای 50 هزار تن از بندر نفتی خلیج فارس سوخت گیری کرده اند.
سعیدی پور با بیان اینکه نفت کوره و نفت دیزل مهم ترین سوخت های مورد تقاضا برای کشتی های عبوری در تنگه هرمز و خلیج فارس است، گفت: این سوخت با استاندارد روز دنیا و کیفیت مناسب تولید و به بازار عرضه می شود.
وی خاطرنشان شد: به دلیل کیفیت و مرغوبیت نفت ایران، این سوخت از بازدهی بهتری برخوردار بوده و با سوخت عرضه شده در بنادر فجیره و دیگر بنادر سوخت رسان، تفاوت دارد.
سعیدی پور اضافه کرد: لنگرگاه بندر نفتی خلیج فارس، آب های بین المللی مجاور تنگه هرمز و جنوب جزیره لارک از جمله مکان هایی است که به کشتی ها بدون معطلی و در کمترین زمان خدمات بانکرینگ یا سوخت رسانی، عرضه می شود.
معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال دو و نیم میلیون تن سوخت از بندر نفتی خلیج فارس به کشتی های عبوری در تنگه هرمز تحویل شود.
یادآور می شود، بندر نفتی خلیج فارس به عنوان بخش نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با 9 پست اسکله به طول یک هزارو 200 متر ، 320 هکتار وسعت دارد و قرار است به زودی یک اسکله جدید 20 هزار تنی نیز در این بندر احداث شود.
این بندر در 23کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در زمینه تجارت فرآورده های نفتی فعال است.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو