سرمايه گذاري تجار افغان در منطقه ويژه اقتصادي بيرجند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30989
ساعت 12:17 شنبه 13 دی 1393
تجار و بازرگانان افغانی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند سرمایه گذاری می کنند.

پس از افتتاح رسمی منطقه ویژه اقتصادی در سفر هفته گذشته رئیس جمهور به خراسان جنوبی، هیئت تجاری افغانستان، اولین گروه سرمایه گذاران خارجی است که با حضور در این منطقه آمادگی خود را برای سرمایه گذاری اعلام کرد.
آقای الگزی نماینده 126 تاجر افغانی صبح امروز در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: آماده تأسیس واحد های تولیدی و صنعتی از جمله واحد تولید مواد غذایی و پروتئینی در این منطقه هستیم.
وی با اشاره به اینکه امکانات و تسهیلات خوبی برای سرمایه گذاری در این منطقه آماده است، افزود:این منطقه به دلیل نزدیکی به بازارچه مرزی ماهیرود و همجواری با ولایت فراه افغانستان،زمینه دسترسی سریع و ارزان کالا را به افغانستان فراهم می کند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند نیز در این بازدید گفت:تمام زیرساخت های آب،برق و گاز در این منطقه 730 هکتاری فراهم شده و این منطقه با معافیتهای مالیاتی و گمرکی،آماده ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
آقای صفدری زاده با بیان اینکه افغانستان به منطقه ای امن برای سرمایه گذاری نیاز دارد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با مزیتهایی همچون نزدیکی به افغانستان،قرار گرفتن در محور ترانزیتی شرق و وجود فرودگاه بین المللی بیرجند به مکانی مناسب و مقرون به صرفه برای سرمایه گذاری تبدیل شده و فرصتی طلایی برای حضور سرمایه گذاران در بازار افغانستان است.
وی گفت: 120 طرح سرمایه گذاری متناسب با نیاز کشورهای افغانستان،پاکستان و تاجیکستان برای سرمایه گذاری در این منطقه آماده شده که تاکنون 8 سرمایه گذار با 22 میلیارد تومان برای ایجاد صنایع مختلف نفتی،کانی،غیر فلزی،نساجی و مواد غذایی قرارداد بسته اند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افزود: سازمان مناطق ویژه اقتصادی کشور ،100 درصد سود سرمایه گذاری در این منطقه را تضمین می کند.



شناسه خبری: 30989

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو