رشد 56 درصدی تخلیه انواع غلات در بندر امام خمینی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30990
ساعت 12:27 شنبه 13 دی 1393
تخلیه انواع محموله های غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) طی نه ماهه سال جاری با "56 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته" از مرز 9 میلیون و 680 هزار تن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مجتمع بندری امام خمینی (ره) طی نه ماهه گذشته سال جاری  پذیرای کشتی های حامل انواع محمولات غلات از جمله گندم، جو و ذرت در ابعاد بزرگ و تناژ های بالا و بعضا آبخورهای بالای 13 متر  بوده که به دنبال توان و آمادگی نیروهای عملیاتی این مجتمع بزرگ بندری در شرایط ایمن و مناسب پهلوگیری شده و در سریع ترین و کمترین زمان ممکن محمولات خود را تخلیه کرده اند؛ این موضوع نشان از توان و آمادگی تجهیزات قدرتمند و امكانات پیشرفته منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برای تخلیه این نوع محمولات را  در تمامی ساعات شبانه روز دارد.
ابوطالب گرایلو  با اشاره به تخلیه 6 میلیون و 192 هزار تن انواع غلات طی نه ماهه سال گذشته افزود: در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، میزان تخلیه انواع غلات با 56 درصد رشد به" 9 میلیون و 686 هزار تن در نه ماهه سال جاری"  رسید.
وی بالاترین رقم رشد تخلیه غلات در این مجتمع بندری را متعلق به گندم به میزان 234 درصد برشمرده که از 1 میلیون و 42 هزار تن در نه ماهه سال گذشته به 3 میلیون و 479 هزار تن در نه ماهه سال جاری رسیده است.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه افزود: جو با 154 درصد و ذرت با 51 درصد به ترتیب بالاترین میزان تخلیه انواع دیگر غلات طی همین مدت در مجتمع بندر امام خمینی(ره) را به خود اختصاص داده است .
یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از 40 پست اسکله و  توان پذیرش کشتی هایی با ظرفیت 150 هزار تن، سالانه بیش از 75 درصد کالاهای اساسی کشور را تأمین کرده و با دسترسی به راه آهن سراسری، راه های مواصلاتی و کوتاهی مسافت به مراکز بزرگ جمعیتی و صنعتی کشور مناسبت ترین مبدأ ورود کالاها ی اساسی کشور  به شمار می آید.



آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو