بازدید معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران از بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/30995
ساعت 13:21 شنبه 13 دی 1393
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران و هيات همراه از منطقه ویژه بندر امیرآباد بازديد كردند.

به گزارش فرينا، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه بندر امیرآباد در اين نشست از روند رو به رشد فعالیت های تخلیه و بارگیری در سه ماهه گذشته یاد کرد و پیشرفت های بندر را در زمینه های مختلف همچون افزایش توان تجهیزات بندری، توسعه زیر ساخت های بندری، بهبود شاخص های بندری، آمار عملیات و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تشریح کرد.
علي خدمتگزار با اشاره به مونتاژ و به کار گیری جرثقیل های بکرا و همچنین بهره گیری از توان داخلی و راه اندازی جرثقیل بندری گنتری کرین پس از 18 ماه خارج از سرویس بودن و همچنین خرید دو دستگاه جرثقیل 40 و 80 تنی در آبانماه سالجاری نکاتی را نیز در مورد احداث سه پست اسکله چند منظوره و احداث یک پست دیواره حفاظت آبراهه بیان کرد که با افتتاح آن ظرفیت پهلو دهی کشتی ها نیز افزایش خواهد یافت.
مدیر بندر امیرآباد در مورد بهبود شاخص های بندری نیز افزود: طی ماه های گذشته فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته که از آن جمله می توان به ایجاد مرکز هماهنگی  عملیات بندری، افزایش زمان سرویس دهی درب  ورود و خروج، ایجاد تعامل و هماهنگی  بین حلقه ها ی زنجیره تامین بندر، رقابتی نمودن  عملیات تخلیه و بارگیری بین اپراتورها، کاهش مدت انتظار شناوران در لنگرگاه (Waiting Time) وکاهش مدت حضور  شناور در بندر(port time) نام برد.
خدمتگزار ادامه داد: رشد 3درصدی تخلیه و بارگیری9ماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را یادآور شد و گفت تا کنون بیش از دو میلیون و هفتصد هزار تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان حدود یک و نیم میلون تن صادرات  و مابقی آن سهم واردات کشور از این بندر بزرگ شمالی است.
او همچنين با اشاره به سهم 49 درصدی بندر امیرآباد از تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شمالی و همچنین رشد 101 درصدی تخلیه غلات در پاییز 93در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، این بندر را پایلوت غلات بنادر در شمال کشور دانست.
در اين نشست اقدامات شاخص در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد نیز مورد اشاره قرار گرفت.
 گفتنی است در سه ماهه سوم سالجاری میزان 650میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در این منطقه جذب شده است که می توان برای نمونه به پروژه های مانند احداث مخازن روغن خوراکی، احداث  انبارهای سر پوشیده، احداث مخازن روغن صنعتی و احداث سیلوهای غلات اشاره کرد.
در ادامه اين نشست معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در این منطقه گفت: بندر امیرآباد در حوزه  اقتصادی در منطقه حرف اول را می زند لذا تسریع در جذب سرمایه گذاران باید از موارد دارای اولویت باشد. در همین زمینه باید با ایجاد تسهیلات ویژه، معرفی طرح های نو برای سرمایه گذاری، رسانه ای نمودن فعالیت های انجام شده، اتحادیه های مختلف را به سرمایه گذاری در این منطقه ترغیب نمود.
علی احسانی روند رشد زیرساخت های دریایی و بندری در این منطقه را بسیار مناسب و با برنامه ریزی توصیف کرد و گفت: باید فعالیت ها و برنامه ریزی ها بصورتی باشد که در آینده، با تغییر بازار و کالاهای مورد تقاضا، خدشه ای به جایگاه بندر وارد نشود.
احساني در ادامه استفاده از اتاق فکر را ایده ی بسیار کارآمدی برای رشد این بندر دانست.
در این نشست پروژه های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر معرفی شد و در ادامه از فعالیت ها و اسکله های بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بازدید میدانی بعمل آمد.

 

 

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو