توسعه عملیات لجستیک کانتینری (ICD) در بندر امام خمینی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31012
ساعت 10:01 سه شنبه 16 دی 1393
افزایش ظرفیت 50 هزار کانیتنر بیست فوتی (TEU) در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در پی امضای قرار داد سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش 318 میلیارد ریال محقق خواهد شد.

به گزارش فرینا، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت روز افزون شیوه حمل و نقل کانتینری در صنعت حمل و نقل دریایی جهان و لزوم توجه بیش از پیش به این صنعت، این اداره کل اقدام به بررسی و جذب پروژه سرمایه گذاری احداث پایانه لجستیک کالا و کانتینر (ICD) نمود این مهم به منظور جلب رضایت مشتریان و در نتیجه افزایش ترافیک کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) صورت پذیرفت.
عبداللهی افزود: شرکت کشتیرانی و خدمات دریایی محور طلایی از فعالان بخش خصوصی در زمینه خدمات دریایی و بندری، در جریان انعقاد قرار دادهای بزرگ سرمایه گذاری در بنادر کشور، قرارداد سرمایه گذاری به ارزش 388 میلیارد ریال را به مدت 18 سال با این اداره کل به امضاء رسانید که ضمن آن متعهد می شود با احداث پایانه لجستیک کالا و کانتینر(ICD) و بـــــــهره برداری از آن، 50 هزار TEU در سال، به ظرفیت این مجتمع بندری بیافزاید.
وی افزود: به دنبال انجام این پروژه سرمایه گذاری، زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای 100 نفر در این مجتمع بندری فراهم خواهد شد.
حمل و نقل کانتینری از سری شیوه های رو به رشد و پیشرفت حمل و نقل در بنادر بزرگ جهان است که افزایش سرعت تخلیه و بارگیری، کاهش چشمگیر اتلاف کالا و افزایش ایمنی حمل، از برجسته ترین مزیت های آن به شمار می رود.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو