افزایش توان عملیاتی بندر امام خمینی (ره) در تخلیه کالاها

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31044
ساعت 07:42 شنبه 20 دی 1393
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به رشد 18 درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا طی نه ماهه سال جاری، از افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا به بیش از 34 میلیون تن در بنادر خوزستان خبر داد.

به گزارش فرینا، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان را برابر با 34 میلیون و271 هزار و 375 تن برشمرده و اظهار داشت: از این میزان، 22 میلیون و 276 هزار و 737 تن را  کالای غیر نفتی و 11 میلیون و 994 هزار و 683 تن را کالای نفتی  تشکیل می دهد.
عبداللهی با اشاره به اهمیت تخلیه و بارگیری کالای کانتینری به عنوان یکی از روش های حمل و نقل متداول در بنادر پیشرفته جهان، افزود: به دنبال تقویت و پشتیبانی زنجیره تأمین کالا در بنادر خوزستان، 203 هزار و 480 هزار کانتینر 20 فوتی (TEU)  در بنادر امام خمینی(ره) و خرمشهر  تخلیه و بارگیری شده است که بیانگر رشدی 37 درصدی در این زمینه است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به جابجایی 35 هزار و 885 نفر در پایانه مسافر دریایی در بندر خرمشهر – بزرگترین پایانه مسافری مجهز و پیشرفته در استان خوزستان- از رشد 23 درصدی جابجایی مسافر در استان خوزستان خبر داد.

ارتقاء بهره وری تخلیه و بارگیری کالای اساسی به میزان 42 درصد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به نقش این مجتمع بندری در واردات کالاهای اساسی و برخورداری از مزیت کوتاهی مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی کشور و دسترسی آســــــان به راه های مواصلاتی جاده ای و ریلی، افزود: طی این مدت بیش از 11 میلیون تن کالای اساسی از جمله گندم، ذرت، سویا، جو، شکر، برنج و روغن خوراکی در این مجتمع بزرگ بندری با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و توان نیروهای عملیاتی مجرب با بالاترین نرخ سرعت، تخلیه شده که 42 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد.
​​عبداللهی، از  ورود 1213 فروند کشتی تجاری مشتمل بر انواع کشتی های پهن پیکر با میانگین آبخور 13 متر طی این مدت خبر داده و افزود: پهلو دهی و جداسازی این کشتی ها در شرایط ایمن و سالم از اهمیت به سزایی برخوردار بوده، که به همت و تلاش متخصصان این عرصه محقق شده است.  ایشان همچنین از رشد 23 درصدی در این خصوص خبر داده و تصریح کرد: این کشتی ها  حامل بیش از 14 میلیون تن کالا بوده اند که عمده ی آنها را غلات به میزان 8 میلیون و 156 هزار تن تشکیل می دهد.

رشد 87 درصدی شاخص حمل و نقل ریلی
وی ضمن  اشاره به رویکرد مدیران دریایی و ریلی کشور به ارتقاء سهم حمل و نقل ریلی در بنادر، از نتیجه بخش بودن این تلاش ها در بنادر خوزستان خبر داده و بیان داشت: طی نه ماهه سال جاری، یک میلیون و 250 هزار و 44 تن کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از طریق واگن حمل شده است که رشد 87 درصدی در این زمینه را نشان می دهد. ​




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو