امروز 57 کشور دنیا درآمدی جز گردشگری ندارند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31099
ساعت 09:12 سه شنبه 23 دی 1393
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی زم معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه بار اصلی صنعت گردشگری ایران به دوش بخش خصوصی است گفت: بخش خصوصی با تمام توان خود چرخه این صنعت را به گردش درآورده است و باید به نحو شایسته از آنها تجلیل شود.

به گزارش فرینا، محمدعلی زم در نخستین هم‌اندیشی توسعه صادرات گردشگری با بیان اینکه نقش بخش خصوصی در توسعه گردشگری بسیار حائز اهمیت است افزود: توسعه گردشگری فقط با اتکا به بخش خصوصی صورت می‌گیرد و دولت فقط باید هزینه زیرساخت‌ها در جذب گردشگر را فراهم کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد با تاکید بر اینکه امروزه بیش از 57 کشور دنیا درآمدی جز از طریق جذب گردشگر ندارند خاطر نشان کرد: آمارهای رو به افزایش گردشگری از 20 میلیون به یک میلیارد گردشگر رسیده است و درآمد 1200 میلیارد دلاری گردشگری در سال 2020 به دو هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

مشکل بخش گردشگری مشکل نگاه و بینش و عقلانیت است
وی با بیان اینکه مشکل گردشگری ما مشکل اقتصادی نیست گفت: ما در بخش گردشگری مشکل عقلانیت و اندیشه و نگاه و بینش داریم. عقلی باید مترتب بر این کار باشد چراکه نگرانی‌های ما در بیشتر مسائل فکری است چرا که گردشگری را معادل لاابالی‌گری توصیف کرده‌اندکه باعث می‌شود دین و فرهنگ و آیین و مذهب ما از بین برود.
زم با بیان اینکه ما باید این مشکل را در سطوح فوقانی کشور حل کنیم گفت: در شرایط کنونی اگر تمام مشکلات فکری و بینشی برطرف شود مزیت ما از این بخش افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: دو میلیارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند که از این تعدد 200 میلیون شیعه است و وجود مبارک امام هشتم و خواهر ایشان پتانسیل مناسبی است که ما روی این مزیت فرآوری نکرده‌ایم چراکه اگر یک فرد شیعه سه روز در مشهد بماند می‌تواند چند روز دیگر هم برای گردش در سایر مناطق وقت بگذارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد ادامه داد: ما باید گردشگری مذهبی را در کشور توسعه دهیم. در این زمینه سالانه می‌توانیم 20 میلیون گردشگر از کشورهای همسایه مثل عراق جذب کنیم چراکه مردم عراق اردات خاصی به امام رضا (ع)  دارند واگر ما به کشور عراق متمرکز شویم می‌توانیم سالانه بین 5 تا 7 میلیون توریست وارد کشور کنیم.
وی ادامه داد: مزیت دوم در گردشگری سلامت است که با توجه به وجود متخصصین و افراد با تجربه در رشته پزشکی می‌توانیم از این پتانسیل استفاده کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد در پایان افزود: مزیت دیگر ما در این است که هفت منطقه آزاد در هفت اقلیم و آب‌و هوای مختلف وجود دارد که گردشگر خارجی برای 14 روز اقامت در آن ویزا نمی‌خواهد و از این ویژگی می‌توان به نحو مطلوب استفاده کرد.



آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟