طرح جامع سازمان بنادر ‌کشور در دست بررسی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31120
ساعت 08:46 پنج‌شنبه 25 دی 1393
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: طرح جامع سازمان بنادر در دست بررسی است.

به گزارش فرینا، جلیل اسلامی ‌شب گذشته در حاشیه بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام بندر نوشهر در نشست با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران اظهار کرد: تخصصی کردن فعالیت‌های بنادر با رویکرد ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط و افزایش جذابیت برای صاحبان کالا الگوی مناسبی برای توسعه بنادر به شمار می‌رود.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از امکانات زیربنایی می‌تواند به بندر اختصاصی برای صادرات محصولات کشاورزی و کالاهای کانتینری و یخچالی در شمال کشور تبدیل شود.
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه طرح جامع سازمان بنادر در دست بررسی است، تصریح کرد: انجام آمایش نسبی در بین بنادر شمالی، رقابت‌پذیری شرکت‌های تخلیه و بارگیری به ‌منظور ترغیب آنها برای بازاریابی و تجاری‌سازی بندر از جمله راهکارهای توسعه بنادر به‌ویژه بنادر شمالی کشور است.
در ادامه مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران نیز با تشریح وضعیت فعلی و افق پیش روی بنادر نوشهر و فریدونکنار خواستار مساعدت مسئولان ذیربط برای رفع مشکلات و چالش‌های فراروی توسعه بنادر استان از جمله تامین تجهیزات مورد نیاز، ساخت انبارهای چند منظوره و نحوه همکاری با شرکت‌های فعال در امر تخلیه و بارگیری شد.
منوچهر تاتینا گفت: نبود راه دسترسی مناسب، کمبود امکانات زیرساختی با توجه به تغییر کالاهای وارداتی در سال‌های اخیر و نبود پایانه مناسب در غرب استان از عمده‌ترین مشکلات و موانع توسعه بندر با سابقه نوشهر است.
هیئتی از سوی معاونت امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی متشکل از  فرهاد کوهساری مشاور مدیرعامل، جلیل اسلامی مدیر کل امور بندری، مجتبی خوش‌نیت سرپرست اداره‌کل امور مناطق، بازاریابی و سرمایه‌گذاری و جمعی از مسئولان ادارات و کارشناسان ضمن بازدید از بنادر استان مازندران از نزدیک در جریان مشکلات و چالش‌های فراروی توسعه بنادر نوشهر و فریدونکنار در بخش‌های بندری، سرمایه‌گذاری و تعرفه قرار گرفتند.



آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو