منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس حامي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31121
ساعت 08:49 پنج‌شنبه 25 دی 1393
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس بر حمايت اين سازمان از سرمايه گذاران بخش خصوصي تاکيد کرد و گفت: اين سازمان آماده است پس از دريافت درخواستهاي سرمايه گذاري در سريعترين زمان ممکن به آن پاسخ دهد.

به گزارش فرینا، مهدي يوسفي، مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در نشستي با اسماعيل لل‏ه گاني، مدير عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ايران با بيان اين که سرمايه‌گذاري در صنايع پايين دستي از فرصت‌هاي عمده سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در منطقه است افزود: وجود پالايشگاه‌هاي گازي براي تامين خوراک مجتمع‌هاي پتروشيمي، مجتمع بندري پارس و فرودگاه بين‌المللي خليج فارس از مهمترين جذابيت‌هاي سرمايه‌گذاري در اين بخش است و سازمان منطقه ويژه پارس نيز با ارائه مشوق‌هايي از حضور سرمايه‌گذاران در اين منطقه حمايت مي‌کند.

يوسفي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس را بزرگترين منطقه ويژه اقتصادي تخصصي صنايع نفت،گاز و پتروشمي در جهان دانست و يادآور شد: نزديکي به خليج فارس تاثيري بسزا در تسهيل صادرات و واردات کالا به کشورهاي خارجي دارد و ما پيش‌بيني مي‌کنيم در صورت سرمايه گذاري بخش خصوصي در بعضي از پروژه‌هاي ويژه بيش از 70 برابر بازگشت سرمايه داشته باشد.
وي تاکيد کرد: از آغاز فعاليت در منطقه، سعي ما بر اين بوده است که فرآيند قديمي طولاني بودن صدور مجوز در منطقه را تا حد ممکن کوتاه کنيم و هم اکنون نيز پس از دريافت درخواست‌هاي سرمايه‌گذاري در مدت زمان بسيار کوتاه به آن پاسخ داده مي‌شود. مدير عامل بانک قرض الحسنه مهر ايران نيز در اين جلسه گفت: سهامدار اصلي اين بانک 10 بانک بزرگ کشور هستند و هم اکنون نيز 540 شعبه از اين بانک در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.
وي تمايل اين بانک را براي سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس قطعي دانست و افزود: ما در اين زمينه پس از تعريف پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري در منطقه ويژه پارس و دريافت مدل‌هاي سرمايه‌گذاري به بررسي دقيق آن خواهيم پرداخت.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو