بزودي؛ اشتغال 8 هزار نفر در منطقه ويژه خليج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31155
ساعت 11:44 يکشنبه 28 دی 1393
مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس گفت: در حال حاضر 18 طرح سرمایه گذاری در حال ساخت و نصب تجهیزات است که با اتمام عملیات اجرایی و آغاز بهره برداری این پروژه ها زمینه اشتغال برای بیش از 8 هزار نفر فراهم خواهد شد .


به گزارش فرينا، مسعود هندیان افزود: حدود 6/3 میلیارد دلار پروژه توسط بخش خصوصی شامل واحدهای فولادسازی، گندله سازی، نورد فولاد، نیروگاه، آب شیرین کن، طرح های صنعتی و در حال اجرا است.
هنديان گفت: امروزه رقابت در عرصه بازارهای هدف با رویکرد کاهش هزینه های تولید و افزایش کیفی محصولات یک ضرورت بی بازگشت در صنعت قلمداد می گردد؛ در همین راستا سرمایه گذاران خارجی و داخلی هرمزگان را به دلیل موقعیت استراتژیک و دست یابی به زیر ساخت های مناسب منطقه یک فرصت می دانند که حجم فزاینده سرمایه گذاری در سنوات اخیر موید این مهم است.
 مدیر عامل منطقه ويژه خليج فارس افزود: صنعت فولاد و آلومینیوم توانسته است علاوه بر تولید 13 هزار نفر شغل مستقیم تا کنون موجب رونق اقتصادی هرمزگان شده است. چرخه های بیمه، بانک ها وحمل و نقل به عنوان محوری ترین زیر ساخت توسعه در کنار صنعت با شخص های رشد کمی و کیفی مواجه بوده اند که این امر مبین تاثیرات مثبت منطقه بوده است.
او گفت: چهره استان در این چند ساله اخیر با سیاست گذاری های دولت از قطب تجارت به قطب بلامنازع صنعت تبدیل شده است و این رویکرد همچنان به عنوان یک ماموریت برای منطقه ویژه خلیج فارس در اولویت اجرا قرار دارد. در این راستا کوشیده ایم حوزه های آموزش عالی را از  چشم انداز صنعت آگاه و نیاز های خود را به منظور تربیت نیروی مولد و مورد نیاز اعلام نماییم که خوشبختانه این موضوع نیز به جد مورد توجه قرار گرفته است.

 هندیان صنعت فولاد و آلومینیوم را یک صنعت راهبردی و مولد توصیف كرد و گفت: امروزه بخش قابل توجهی از اشتغال را در استان هرمزگان به خود اختصاص داده لذا کوشش ها در این نقطه متوقف نخواهد شد و در صدد هستیم با بستر سازی در زیر ساخت ها امکان حضور بیشتر سرمایه گذاران در این حوزه را فراهم کنیم.

 

 

شناسه خبری: 31155

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو