اتمام پروژه تعميرات زيرآبي شناور هفت تير در بندر امام(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31165
ساعت 13:36 يکشنبه 28 دی 1393
اتمام تعميرات زيرآبي شناور هفت تير در بندر امام پروژه تعمیرات اساسی زیرآبی شناور هفت تیر با سیستم رانش خاص (CPP) در داک یارد منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با موفقیت انجام شد.

به گزارش فرينا، به نقل از مانا؛ معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: این شناور اوايل شهریورماه سال جاری بر روی داک این مجتمع بندری مستقر و پس از انجام و اتمام تعمیرات اساسی زیرآبی اواسط آبان ماه با رعایت کلیه نکات ایمنی و زیست محیطی به آب انداخته شد و ادامه پروژه تعمیراتی که مربوط به قسمت عرشه شناور بود، تا 23 دی ماه به اتمام رسید.
بهروز آقایی افزود: با انجام کلیه مراحل تعمیرات این شناور در داخل کشور و بهره گیری از توان و تخصص نیروهای داخلی، صرفه جویی ارزی به مبلغ پانزده میلیارد ریال و فراهم کردن اشتغال 60 نفر به طور مستقیم و 30 نفر به صورت غیر مستقیم در این امر حاصل شد.
آقايي در ادامه به تلاش کارشناسان فنی این اداره کل و شرکت مجری تعمیرات زیر آبی شناورها با پیاده سازی الزامات تعمیرات موسسات رده بندی و IACS  اشاره كرد و گفت: با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و اجرای طرح های پیشنهادی، ظرفیت داکینگ شناورها در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و در راستای حرکت به سوی توسعه پایدار، نقش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تولید ناخالص ملی را بیش از پیش پررنگ تر کرد.
معاون فنی و نگهداری افزود: تعمیرات صورت گرفته بر روی شناورها به صورت اساسی و تحت نظر مؤسسات رده بندی و براساس الزامات و کنوانسیون های بین المللی صورت می گیرد که این خود تأثیر به سزایی در افزایش عمر مفید و قیمت تجهیزات خواهد داشت.

او همچنین در تشریح اهم عملیات تعمیراتی انجام شده از ابتدای سال جاری گفت: تعمیرات اساسی یدک کش صبور 2، تبوک، قایق قائد، لایروب هاپرساکشن بستان، قیام 5 و سقاء یک، از مهمترین پروژه های انجام شده بر روی شناورهای ملکی سازمان بنادر و دریانوردی و شناورهای جاوید و 15 خرداد از شناورهای پایانه نفتی بندر صادراتی خارگ به شمار می روند که با وجود همه محدودیت ها با اجرای سیستم های نوین مدیریت و کنترل پروژه، با حداقل زمان، هزینه و بالاترین کیفیت لازم صورت پذیرفته است.

 

 

شناسه خبری: 31165

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو