حضور سرمایه گذاران آسیایی در منطقه ویژه خلیج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31214
ساعت 10:56 يکشنبه 5 بهمن 1393
سفير فيليپين به همراه هیات سرمایه گذاری آسیایی از منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بازديد كردند.

به گزارش فرينا، مقام عالی دولت فلیپین در اولين سفر خود به منطقه ویژه خلیج فارس که در سال جاری انجام شد، مقدمات همکاری های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی في مابين كشور فيليپين و منطقه ویژه خلیج فارس مورد توافق قرار گرفت. به همين مننظور در دومين بازديد هيات سرمايه گذاري آسيايي، سرمايه گذاران حوزه صنعت و معدن از کشورهای فیلیپین و اندونزی اين هيات را همراهي كردند.
اين بازديد که با همراهی مدیرعامل منطقه ويژه خليج فارس صورت گرفت، از زیرساخت های منطقه، صنایع مستقر در منطقه و اسکله شهید رجایی ديدن كردند.
سفیر فیلیپین در این بازدید گفت: منطقه ویژه خلیج فارس به دلیل وجود زیرساخت های مناسب و امکانات بالقوه استراتژیک می تواند بستر مناسبی برای حضور سرمایه گذاری کشورهای حوزه شرق آسیا بخصوص فیلیپین و اندونزی باشد؛ به همين منظور از مدتها پیش طرح مطالعه این منطقه در دستور سفارت برای آغاز همکاری های اقتصادی کلید خورد.
او در ادامه تاثیرات مثبت اين منطقه در حوزه صنایع معدنی و فلزی را یکی از عوامل مهم هدف گذاری و دومین حضور خود در هرمزگان برشمرد و افزود: این هیات توانمندی های فراوانی در حوزه های تولید برق صنایع معدنی وفلزی، نفت و بانکی در سراسر دنیا دارد و بسیار علاقه مند است که با تفاهم منطقه بتواند بخشی از فعالیت های خود را در ایران و منطقه ویژه خلیج فارس دنبال نماید.
در ادامه اين بازديد مسعود هندیان مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ضمن تشریح طرح‌های توسعه‌ای و اولویت‌های سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در منطقه ویژه گفت:  هدف از  ایجاد مناطق آزاد و ویژه جذب سرمایه گذاری، پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی، انتقال فن آوری، صادرات غیر نفتی، ایجاد اشتغال مولد، افزایش و توسعه فن آوری مدرن در حوزه تولید، بالا بردن مهارتهای مدیریتی، ارتقاء کیفیت تولیدات و تقویت مزیت های رقابتی و افزایش توان صادراتی منطقه است.
هنديان همچنین به سرمایه گذاری در این مجموعه اشاره کرد و افزود: در منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس حدوداً3281 میلیون دلار سرمایه گذاری در زمینه صنایع انرژی بر جذب و به مرحله بهره برداری و اجرا رسانده و 1900 میلیون دلار در زمینه صنایع انرژی بر، صنعتی و معدنی، پتروشیمی و زنجیره های صنایع پایین دستی و بالا دستی در مرحله ساخت یا نصب تجهیزات است.
او ادامه داد: بیش از 3700 میلیون  دلار طرح های سرمایه گذاری آماده شروع عملیات اجرایی است منطقه با مجموع 9/8 میلیارد دلار سرمایه گذاری جذب شده و بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حال مذاکره یا انعقاد قرارداد تلاش دارد تا نقش خود در عرصه رونق اقتصادی ایفا نماید.
هندیان افزود: موفقیت های حضور محصولات منطقه ویژه خليج فارس در عرصه جهانی موجب شده توجه سرمایه گذاری داخلی و خارجی به این منطقه مشهودتر از گذشته باشد و این نکته است که ما را در ادامه خدمت امیدوارتر به سوی هدف های پیش بینی شده هدایت می کند.
 مدیرعامل منطقه ويژه خليج فارس در پايان گفت: این هیات پیشنهاد سرمایه گذاری درخصوص ایجاد کارخانه تولید فولاد و فرو کروم ارائه داده است که مورد استقبال منطقه قرار گرفته است و مقرر شده با بررسی جوانب طرح در آینده نزدیک یادداشت تفاهمی برای اجرای پروژه ها به امضای طرفین برسد.

 

 

شناسه خبری: 31214

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو