صادرات میعانات گازی پارس جنوبی به بیش از ٢٢ کشور دنیا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31244
ساعت 17:16 سه شنبه 7 بهمن 1393
چین، ژاپن، اوکراین، روسیه، امارات، هند، ترکیه، عراق، تایوان، تایلند، مالزی، ارمنستان، موزامبیک، مصر، قطر، تانزانیا، فیلیپین، کنیا، آذربایجان، گرجستان، کره جنوبی و مکزیک از جمله خریداران محصولات پارس جنوبی هستند.

به گزارش فرینا، خداداد رحیمی، مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که تحریمها تاثيری بر روند صادرات ندارد و کشورهای اروپایی و آمریکایی در صف خرید محصولات پارس جنوبی هستند، با تشریح وضع صادرات محصولات پتروشیمی در دیماه، اظهار داشت: در دیماه امسال ٩٠٠ هزار و ٤٩٠ تن کالای غیرنفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش ٧٣٤ میلیون و ٦٦٦ هزار و ٨٨٠ دلار به خارج از کشور صادر شده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، افزود: صادرات کالاهای غیرنفتی در دیماه نسبت به مدت مشابه سال ٩٢ از نظر وزن ٨٤ درصد و از حیث ارزش ٥٧ درصد رشد داشته است.
رحیمی اضافه کرد: همچنین در ماه گذشته، ٨٩٢ هزار و ٥ تن میعانات گازی به ارزش ٨٠٧ میلیون و ٥٤١ هزار و ٤٥ دلار از پارس جنوبی به خارج صادر شده که رشد ٢ درصدی را از نظر وزن و ٦ درصدی از نظر ارزش نشان می دهد.
وی ادامه داد: در مجموع در مدت یادشده بیش از یک میلیون و ٧٩٢ هزار و ٤٩٥ تن کالا شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین و متانول به ارزش یک میلیارد و ٥٤٢ میلیون و ٢٠٧ هزار و ٩٢٥ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مشابه پارسال از نظر وزن ٣١ درصد و از حیث ارزش ٢٥ درصد رشد داشته است.
رحیمی در باره مقصد محصولات پارس جنوبی نیز اظهار داشت: چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، روسیه، موزابیک، مصر، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، اوکراین، قطر، تانزانیا، فیلیپین، غنا، کنیا، آذربایجان، گرجستان، کره جنوبی و مکزیک، محصولات پارس جنوبی را خریداری کرده اند.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطرنشان کرد: میعانات گازی، ٥٠ درصد وزن و ٥٢ درصد ارزش کالاهای صادراتی پارس جنوبی در دیماه را به خود اختصاص داده است.
منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در جنوب شرقی استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس در ٣٠٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و واقع درگستره جغرافیایی شهرستان کنگان قرار گرفته است و حدود ١٠٥ کیلومتر از میدان گاز پارس جنوبی که درمیان خلیج فارس واقع شده فاصله دارد.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو