فرودگاه پیام به مترو متصل می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31248
ساعت 17:34 سه شنبه 7 بهمن 1393
فعالیت گسترده صادرات و واردات در فرودگاه پیام استان البرز و تشکیل قطب باری (کارگو) کشور در این فرودگاه، مستلزم توجه مسئولان و رفع مشکلات آن است.

به گزارش فرینا به نقل از روزنامه ایران، محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به وجود صنایع بزرگ، مراکز پرورش آبزیان و تولیدات کشاورزی در استان البرز، اظهارداشت: فرودگاه پیام قابلیت آن را دارد که تمامی صادرات از این فرودگاه انجام شود. در فرودگاه پیام 3 قسمت منطقه ویژه اقتصادی، فرودگاه پیام و شهرک مجازی داریم که راه‌اندازی هر کدام از آنها می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان البرز داشته باشد. 
کولیوند، از مشکلات این فرودگاه را در صادرات و واردات کالا، سوخت هواپیما دانست و گفت: سوختی که به ما می‌دادند با قیمتی که به هواپیماهای مسافری می‌دادند یکسان نبود و نشستن هواپیما در این فرودگاه به صرفه نبود که در جلساتی با وزیر نفت قرار بر این شد، سوخت یکسان با هواپیماهای مسافری به ما داده شود.
محمدعلی مختاری رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام و منطقه ویژه اقتصادی نیز توسعه فرودگاه پیام و رونق صادرات را منوط به پرداخت یارانه سوخت به این بخش دانست و افزود: فرودگاه پیام از گلوگاه‌های صادرات و واردات کشور است و نرخ سوخت هواپیماهای باری از مشکلات اصلی این حوزه است، زیرا تفاوت نرخ سوخت هواپیماهای مسافربری با باربری، صادرکنندگان را برای صدور کالای خود به راه‌های دیگر سوق داده است.  وی با اشاره به نرخ بیکاری در استان البرز که 4 درصد بالاتر از سایر استان هاست، اظهار داشت: با حمایت وهمدلی مسئولان در راستای ایجاد شهرک مجازی دراین مجموعه علاوه بر درخشش در کشور، شاهد اشتغالزایی یک هزار نفر خواهیم بود. همچنین ضمن پیگیری اسناد مالکیتی زمین‌های پیام، درصدد اتصال مستقیم فرودگاه به بزرگراه‌ها و خط راه‌آهن سراسری و مترو هستیم که این خود زمینه ساز ارائه خدمات دیگر به مردم خواهد بود.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو