همزمان با دهه فجر/ افتتاح 4 واحد صنعتی و تولیدی در سرخس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31302
ساعت 12:01 دوشنبه 13 بهمن 1393
مدیر عامل منطقه ویژه سرخس از افتتاح و راه اندازی ۴ واحد صنعتی و تولیدی در دهه فجر خبر داد.

به گزارش فرينا، به نقل از مهر؛ احمد صادقی گلمکانی گفت: با نصب تجهیزات و انجام مراحل تولیدی آزمایشی ۴ واحد صنعتی و تولیدی همچون واحد مینی پالایشگاه، واحد تولید گوگرد بنتونیتی، کارخانه تولید گچ میکرونیزه و همچنین واحد صنعتی پنبه طلای سفید در ۱۳ بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.
صادقی گلمکانی افزود: با توجه به همجواری این منطقه با پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و استحصال میعانات گازی از این پالایشگاه، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راه احداث واحدهای  پالایشگاهی کوچک مقیاس است که در حداقل زمان ممکن توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث شده و هم اکنون آماده بهره‌برداری است.
او گفت: یکی از اصولی‌ترین روش‌های جلوگیری از خام فروشی محصولات ساخت واحد مینی ریفاینری با تکنولوژی بالا و به دست متخصصان داخلی است که این امر در منطقه ویژه اقتصادی سرخس محقق شده است.
مدیر عامل منطقه ویژه سرخس همچنین از افتتاح یک واحد تولید گوگرد بنتونیتی و یک واحد تولید گچ دیرگیر یا میکرونیزه با سرمایه گذاری مشترک سرمایه گزار داخلی و خارجی  و واحد تولید پنبه در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

منطقه ويژه اقتصادی سرخس همزمان با افتتاح راه‌آهن مشهد ـ سرخس ـ تجن در سال ۱۳۷۵ با حضور رهبران و نمايندگان بيش از صد كشور جهان آغاز به كار کرد كه به دليل موقعيت جغرافيايی، نقطه اتصال بين آسيای مركزی با كشورهای حوزه خليج فارس در جنوب ايران و آب‌هاي آزاد، اروپا در غرب و كشورهای افغانستان و پاكستان در شرق است.

 

 

شناسه خبری: 31302

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو