بزودي؛ بهره برداري از 5 طرح معدني و زيرساختي در منطقه ويژه خليج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31303
ساعت 12:28 دوشنبه 13 بهمن 1393
مديرعامل منطقه ويژه خليج فارس گفت: طرح ميله گذاري آند شركت آلومينيوم المهدي و هرمزآل باظرفيت ميله گذاري سالانه 141 هزارآند به زودي وارد فاز بهره برداري می شود

به گزارش فرينا، مسعود هنديان افزود: طرح ياد شده با سرمايه گذاري حدود 48 ميليون دلار در مجتمع آلومينيوم المهدي اجرا شده و اكنون در مراحـل تست و راه اندازي است و بزودي وارد فاز بهره برداري خواهد شد.
هنديان از آغاز بهره برداري چندطرح صنايع معدني در دست احداث منطقه تا سه ماه نخست سال 94 خبر داد و گفت: فاز نخست فولادسازي شركت فولاد كاوه جنوب با ظرفيت توليد سالانه 1.2 ميليون تن بيلت فولاد و سرمايه گذاري حدود 400 ميليون دلار تا تير94 به مرحله بهره برداري خواهد رسيد. با بهره برداري از اين طرح براي حدود 1500 نفرشغل ايجاد مي شود.
او از طرح توسعه اسكله تخليه و بارگيري مواد فله معدني آن منطقه به عنوان يكي از طرح هاي زيرساختي منطقه ياد كرد و افزود: اين طرح براي افزايش ظرفيت تخليه و بارگيري منطقه از 6 به 12 ميليون تن با سرمايه گذاري 56 ميليون دلار درحال نصب تجهيزات است كه تاچندماه آينده بهره برداري از اين طرح شروع خواهد شد.
مديرعامل منطقه ويژه خليج فارس در ادامه به ساير طرحها اشاره كرد و گفت: طرح توليد قيرشركت فومن شيمي به ظرفيت سالانه 300 هزار تن قير اكنون درمراحل پاياني تست و راه اندازي است و بزودي وارد مدارتوليد خواهد شد. سرمايه گذاري اين طرح حدود 55 ميليون دلاراست و زمينه اشتغال حدود 300 نفر را فراهم مي كند.
هنديان از طرح آب شيرين كن شركت فولاد كاوه جنوب را از ديگر طرح هاي زيرساختي و مهم منطقه برشمرد و افزود: اين طرح با ظرفيت توليد روزانه 55 ميليون مترمكعب آب در فاز اول با حدود 60 ميليون دلارسرمايه گذاري در منطقه در حال نصب تجهيزات است و بخشي ازآن به زودي وارد مدارتوليدمي شود. با راه اندازي كامل اين طرح كه ظرفيت نهايي آن 160 هزارمترمكعب است، علاوه بر تامين نيازهاي آبي شركت فولاد كاوه جنوب بخشي از آب مورد نياز ساير صنايع نيز تامين خواهد شد.

 

 

شناسه خبری: 31303

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو