سرمایه گذاری چینی ها در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)‎

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31323
ساعت 12:03 سه شنبه 14 بهمن 1393
یک هیأت سرمایه گذار چینی ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با ویژگی ها و مزیت های بازرگانی این مجتمع بزرگ بندری از نزدیک آشنا شدند.

به گزارش فرینا، این هیأت چینی طی بازدید خود با عبداللهی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مذاکره نموده و با اهم پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری که در این مجتمع بزرگ بندری در حال اجرا است، آشنا شده و با توجه به مزایای سرمایه گذاری در این مجتمع بندری به لحاظ همجواری بامناطق آزاد تجاری اروند و ویژه اقتصادی پتروشیمی، کشور عراق، قرار گرفتن در کریدور های ترانزیتی کالا و کوتاهی مسافت با مراکز بزرگ
صنعتی و جمعیتی در نیمه ی غربی کشور، آمادگی خود را برای مشارکت در تأمین منابع مالی پروژه های سرمایه گذاری بزرگ اعلام کردند.
این هیأت سرمایه گذاری خارجی، در جریان بازدید خود از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، از بخش های مختلف آن از جمله پروژه های سرمایه گذاری و حوزه فعالیت شرکت های نفتی نیز دیدن کردند.
گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به لحاظ برخورداری از مزیت های متعدد بازرگانی و موقعیت مناسب ترانزیتی، طی سال های اخیر مورد توجه شرکت های سرمایه گذار خارجی فعال در زمینه غلات و ترانزیت فرآورده های نفتی قرار گرفته است.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو