همزمان با دهه فجر/ بهره برداري از پروژه هاي سرمايه گذاري در بندر امام(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31362
ساعت 09:37 يکشنبه 19 بهمن 1393
با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي در منطقه ويژه بندر امام خميني(ره) و همزمان با ايام ا... دهه فجر، مراسم بهره برداري از پروژه هاي سرمايه گذاري بخش خصوصي به ارزش بيش از 335 ميليارد ريال برگزار شد.

به گزارش فرينا، اين پروژه ها که در راستاي توسعه خدمات و فعاليت هاي بندري جهت ارائه خدمات مناسب به صاحبان کالا احداث شده  است، ضمن افزايش توان نگهداري انواع کالا در بندر به ميزان سالانه 3 ميليون تن، زمينه شغلي براي بيش از 150 نفر را نيز فراهم خواهد آورد.
  بهره برداری از دو پروژه بزرگ سرمایه گذاری بخش خصوصی درقالب ساخت 4 باب انبارمکانیزه به ظرفيت اسمي 180000 تن و 2 باب انبار چند منظوره به ظرفيت 80000 تن توسط دو شرکت نیاکوگستر شمال و شرکت اهتمام گستر به ارزش335 میلیارد ریال سرمایه گذاری تحقق یافته است، از جمله ی این پروژه های سرمایه گذاری بزرگ به شمار می آید.
محمد سعيد نژاد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود:  سازمان بنادر و دریانوردی سیاست و رویکرد اصلی خود را بر مشارکت و حضور چشمگیر بخش خصوصی در همه ی زمینه های خدمات دریایی و بندری  پایه گذاری نموده و حتی در همین راستا، سرمایه گذاری در ایجاد زیر ساخت ها و تأسیسات زیربنایی به ویژه در نوسازی تجهیزات بندری را نیز تمایل دارد که با بخش خصوصی پیش ببرد .
سعيدنژاد با بيان اينکه در شرايط کنوني مي بايست از همه ظرفيت ها و پتانسيل هاي بخش خصوصي و دولتي توأمان به منظور توسعه همه جانبه کشور بهره جست، بنادر کشور را  از جمله منطقه ویژه بندر امام خمینی(ره) را در فراهم نمودن شرايط رسيدن به توسعه پايدار،  پيشرو معرفي نمود.
 مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اصل رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی در تعامل مثمرثمر با بخش خصوصی است که خوشبختانه در بنادر استان خوزستان طی دهه گذشته این روند بسیار چشمگیر بوده که منجر به جذب بیش از12000 میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری و افزایش بیش از 30 میلیون تن ظرفیت نگهداری کالا با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی  شده است و در تداوم این راه به زودی شاهد بهره برداری از پروژه های بسیار بزرگ مبتنی بر خدمات ارزش افزوده و افزایش بهره وری سرمایه  در این مجتمع  بندری خواهیم بود.

 یادآور می شود؛ بنادر استان خوزستان در راستاي اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي و دستيابي به توسعه پايدار با مشارکت و همراهي بخش خصوصي، تا کنون توانسته گام هاي بسيار بزرگي در راستاي توسعه بنادر و ايجاد تأسيسات و امکانات بندري بردارد. همچنين طي سال هاي اخير با رويکرد ورود به بنادر نسل سوم و چهارم، سرمايه گذاري در بخش  توليد و خدمات ارزش افزوده نيز بطور چشمگيري رشد يافته است.

 

 

 

 

شناسه خبری: 31362

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو