راه‌اندازی بیمارستان 200 تختخوابی در آبادان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31381
ساعت 16:07 دوشنبه 20 بهمن 1393
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان گفت: قراردادی را با بنیاد مستضعفان به منظور راه‌اندازی بیمارستان 200 تختخوابه در یک دوره 40 ماهه منعقد کرده‌ایم.

علیرضا آموزنده با تبریک به‌ مناسبت دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر هر ساله تجدید عهد و پیمان برای اجرای فعالیت‌ها و اقدامات بیشتر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی با همراهی مردم است.
وی افزود: نقش رسانه‌ها در تثبیت انقلاب اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست و در دوران انقلاب، قبل و حتی بعد از آن، این رسانه‌ها بودند که نقش کلیدی را بر عهده داشته و توانستند انقلاب و این نظام را به مردم جهان بشناسانند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان تصریح کرد: در سال‌های پس از شکل گیری انقلاب اسلامی تا به امروز دشمنان برای خدشه‌دار کردن چهره انقلاب و نظام تلاش‌های بسیاری کرده‌اند و اگر حضور فعال و دلگرم اصحاب رسانه نبود به آسانی می‌توانستند به اهداف پلیدشان دست یابند.
آموزنده خاطرنشان کرد: صدور حکم قطعی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز آمده و همه تلاشمان برای ارتقای دانشکده به دانشگاه است که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.
وی تصریح کرد: دولت‌های بعد از انقلاب همواره توجه خاصی به مقوله سلامت داشته‌اند اما دولت یازدهم با نگاه و توجهی ویژه‌تر در این زمینه وارد شد و طرح تحول نظام سلامت را آغاز کرد که امروز شاهد برکات آن هستیم.

دولت توجه ویژه‌ای به مقوله سلامت دارد
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان گفت: اگرچه در بودجه سال 94 شاهد رشد سه درصدی هستیم اما در سال جاری خدمات بسیار مطلوبی در حوزه سلامت به شهروندان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان تقدیم شد و در سال آینده نیز برنامه‌ها را هر چه بیشتر به سوی تعالی سوق می‌دهیم.
آموزنده با آماری در خصوص مراجعه به اورژانس‌های زیرپوشش دانشکده اشاره کرد و افزود: تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد روزانه مراجعه به اورژانس‌ها 61 هزار نفر بوده که طبق آخرین آمارها امروز به 430 هزار نفر رسیده که این میزان خدمات نشان دهنده فشار کاری بالای مجموعه نیروها و پرسنل دانشکده است.
وی عنوان کرد: تلاش دانشکده علوم پزشکی آبادان بر این است که منطقه و استعدادهای آن را جذب و شناسایی کرده و همکاری‌های بین‌بخشی هر چه مطلوب‌تر فراهم شود.

بیمارستان شهید بهشتی یک دهه است از رده خدمت‌رسانی خارج شده است
آموزنده با اشاره به اینکه در این مدت ارتباط‌های خوبی با سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد شده است گفت: بیمارستان شهید بهشتی آبادان حدود یک دهه است که از رده خدمت‌رسانی خارج شده و جز بخش اورژانس، فعال نبوده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان اضافه کرد: نخستین اقدام دانشکده این بوده که تا پیش از سال جدید، این بیمارستان ساماندهی، فعال و مجددا راه‌اندازی شود.
وی تصریح کرد: این دانشکده جوان است و امید است با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت بهداشت تا پیش از سال جدید شاهد راه‌اندازی بیمارستان 150 تختخوابه این شهرستان باشیم.
آموزنده افزود: از طرفی دیگر همزمان با راه‌اندازی بیمارستان شهید بهشتی، یکی از بال‌های بیمارستان طالقانی آبادان که شامل اتاق‌های عمل، بخش زنان و داخلی است نیز به دلیل فرسوده بودن را کاملا بازسازی خواهیم کرد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان ادامه داد: برای این منظور 15 میلیارد تومان برای بازسازی و تکمیل نیاز است که 10 میلیارد تومان آن را سازمان منطقه آزاد اروند پذیرفته و مابقی(تجهیزات) را وزارت بهداشت متحمل شده است.
وی گفت: با راه‌اندازی بیمارستان شهید بهشتی، بخش‌های بیمارستان طالقانی موقتا به بیمارستان شهید بهشتی انتقال داده می‌شود که پیش‌بینی ما برای این منظور یک ساله است تا همگام اورژانس نیز ارتقا یابد.

استانداردسازی فضای اورژانس‌ها
آموزنده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دانشکده، استانداردسازی فضای اورژانس‌ها است که شامل شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و شادگان می‌شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان با اشاره به اینکه تا پایان سال شاهد راه‌اندازی اورژانس بیمارستان شادگان هستیم گفت: اگر همکاران در این شهرستان همکاری کرده و جاده دسترسی را فراهم کنند اورژانس هم به زودی راه‌اندازی خواهد شد.
آموزنده ادامه داد: قراردادی نیز با بنیاد مستضعفان منعقد شده که در دوره 40 ماهه، برای راه‌اندازی بیمارستان 200 تختخوابه، منابع مورد نیاز را تامین کند که در این زمینه 6 هزار مترمربع زمین پروژه مهیا شده است.

راه‌اندازی بخش آنژیو بیمارستان خرمشهر
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر برای اینکه به استانداردهای مطلوب دست یابیم طرحی را ارائه و 5 میلیون و 500 هزار تومان به تکمیل فضاهای درمانی و اورژانس اختصاص یافته است.
آموزنده همچنین عنوان کرد: بخش آنژیوگرافی قلب این بیمارستان را قرار است در سه ماهه نخست سال 94 فراهم کنیم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان ادامه داد: نزدیک به 9 میلیارد تومان نیز تجهیزات و تامین منابع بیمارستان خرمشهر از سوی منطقه آزاد اروند تخصیص داده شده است.
وی افزود: علاوه بر این از طریق وزارت بهداشت 14 میلیارد تومان برای استانداردسازی فضاهای آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های منطقه اختصاص داده شده که با اجرای این اقدامات ظرف 6 ماه آینده می‌توانیم خدمت‌رسانی به بیماران و مردم را چندین برابر کنیم.

راه‌اندازی 32 خانه و مرکز بهداشت تا پایان سال 94
آموزنده اضافه کرد: در حوزه نیز تا پایان سال جاری 14 مرکز و خانه بهداشت را راه‌اندازی خواهیم کرد و تا پایان سال آتی این تعداد به 32 خواهد رسید.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان عنوان کرد: بحث تربیت نیروی انسانی یکی از مشکلات دانشکده علوم پزشکی بود که در حال برطرف کردن آن هستیم.

کمبود 16 پزشک عمومی
وی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود 16 پزشک عمومی در حوزه دانشکده مواجه هستیم گفت: امسال حدود 406 نیرو از متخصصان پزشکی وارد منطقه شده و اکنون مشغول خدمت رسانی هستند.
آموزنده اضافه کرد: ویژگی این متخصصان، تمام وقت خدمت کردن آنهاست به طوری‌که مقیم و ماندگار هستند و همین امر عمده مشکلات بیماران و بیمارستان را برطرف خواهد کرد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان افزود: امیدواریم بتوانیم در سال 94 این دانشکده را به دانشگاه ارتقا داده و به این مهم دست یابیم.
منبع: فارس


شناسه خبری: 31381

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
عبدالملکی: «روابط عمومی‌»ها، نهادی تصمیم‌ساز و مشاورانی مطلع هستند
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
چرا منطقه آزاد چابهار برای هندی‌ها مهم است؟

یادداشت

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
عبدالملکی: «روابط عمومی‌»ها، نهادی تصمیم‌ساز و مشاورانی مطلع هستند
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
چرا منطقه آزاد چابهار برای هندی‌ها مهم است؟