تضمين بانکي طرح هاي سرمايه گذاري در محوطه هاي بندري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31387
ساعت 11:40 سه شنبه 21 بهمن 1393
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه آغاز بهره برداری طرح های دریایی و بندری استان هرمزگان گفت: پروژه های سرمایه گذاری در محوطه بندری با اعتبار بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال از منابع داخل سازمان بنادر و با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

به گزارش فرینا، علی جهاندیده در بندر شهید رجایی با اشاره به افتتاح طرح تعمیر و نوسازی خطوط 3 ، 6 و 8 ریلی در این بندر خاطرنشان کرد : سازمان بنادر در نظر دارد سهم حمل و نقل ریلی و چند منظوره را در بنادر کشور افزایش دهد.
وی تأکید کرد: به استناد بودجه سال آینده، این سازمان می تواند بخشی از طرح های عمرانی و توسعه ای در محوطه های بندری را از طریق بانک تضمین کند.
به گفته جهاندیده ، سازمان بنادر همچنین می تواند از محل تسهیلات ارزان قیمت همه یا بخشی از سود بانکی پروژه ها را به لحاظ پرداخت یارانه های بانکی پشتیبانی کند.
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افتتاح طرح بخش نخست فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی و تجهیز شرقی و غربی فاز دوم این بندر، از افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به بیش از 8 میلیون کانتینرTEU خبر داد.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر اضافه کرد : تا پایان امسال حجم سرمایه گذاری سازمان بنادر از محل منابع مردمی و بخش خصوصی به بیش از 5 هزار میلیارد تومان خواهد رسید که ضمن افزایش ظرفیت بندر ، بر ایجاد اشتغال پایدار در بنادر و سواحل مؤثر خواهد بود.
جهاندیده در باره کاهش زمان جابه جایی کالا در بنادر گفت : مطالعات متعددی در خصوص کاهش زمان و کاهش قیمت تمام شده کالا در دست انجام است.
به گفته وی، مطالعات جذب اپراتور بندر شهید رجایی با همکاری شرکت های مشاور خارجی و داخلی در حال انجام است و در صددیم بهار سال آینده واگذاری ترمینال 1 و ترمینال 2 بندر شهید رجایی را به انجام برسانیم.




شناسه خبری: 31387

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو