پیشرفت در صنایع نظامی از مهم‎ترین دستاوردهای انقلاب

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31389
ساعت 12:24 سه شنبه 21 بهمن 1393
مشاور رییس‌ جمهور گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیشرفت در بعد صنایع نظامی محسوب می‎شود که ایران را در جایگاه مهمی قرار داد.

اکبر ترکان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در 36 سال گذشته، اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای مختص به آن را می‎توان در دهه‎های مختلف مورد ارزیابی قرار داد، زیرا تا به امروز جمهوری اسلامی ایران برپایه وقوع انقلاب در سال 57 توانسته است اقدامات مثمرثمری را در عرصه داخلی و بین‎المللی انجام دهد.

تشکیل کمیته‌های انقلاب، نظم و امنیت را برای کشور به ارمغان آورد
وی افزود: در دهه اول انقلاب امام خمینی (ره) با ایجاد کمیته‎های انقلاب اسلامی نظم و امنیت را به بهترین شکل ممکن در کشور برقرار کرد و جامعه در نهایت امنیت و درستی و با انضباط خاص به مسیر پیشرفت خود ادامه داد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تاکید کرد: ایجاد بنیاد مسکن و سازمان جهادسازندگی از دیگر اقدامات سازنده‎ای بود که از سوی حضرت امام(ره) برای رسیدگی به وضعیت مستضعفان در دهه اول انقلاب محقق شد و ما توانستیم در رسیدگی به وضعیت روستاییان پس از پیروزی انقلاب اقدامات مثمرثمری را انجام دهیم.

تشکیل بسیج و سپاه از دستاوردهای مهم انقلاب و جنگ تحمیلی بود
مشاور رییس ‎جمهور خاطرنشان کرد: وقتی پس از گذشت 2 سال از انقلاب اسلامی جنگ در نهایت مظلومیت به کشور ما و در شرایطی که آمادگی آن را نداشتیم، تحمیل شد، ضررهای بسیاری به کشور وارد شد، اما ایجاد بسیج و سپاه از دستاوردهای مهم دوران پس از انقلاب و جنگ محسوب می‎شود که نقش تاثیرگذاری را در 8 سال مقاومت ما در جنگ تحمیلی داشت.
ترکان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب پیشرفت در بعد صنایع نظامی محسوب می‎شود خاطرنشان کرد: ما در شرایط بعد از انقلاب و جنگ با وجود تحریم‎ها توانستیم با اتکا به نیروهای مسلح و کارآفرینی آنها به موفقیت‎های مهمی دست پیدا کنیم که در نوع خود بی‎نظیر است.

دستیابی ایران به فناوری ساخت موشک‌های پیشرفته به یمن 22 بهمن 57 است
وی با اشاره به اینکه پیشرفت در عرصه‎های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پس از انقلاب در حوزه‎های مختلف در ایران رخ داد، گفت: ایجاد دومین ناوگان جهان در عرصه نظامی و کسب دستاوردهای بزرگ صنعت دفاعی و ساخت تجهیزات از جمله موشک از دستاوردهای مهم انقلاب ما محسوب می‎شود که به یمن پیروزی مردم در 22 بهمن محقق شد.
مشاور رییس ‎جمهور با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران در دهه دوم پس از پیروزی انقلاب، اظهار کرد: بازسازی خرابی‎های جنگ و اقتصاد کشور با اتکا به قدرت مردم از مهمترین اقداماتی بود که در دهه دوم انقلاب در مسیر پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

دهه دوم انقلاب زیرساخت‌های کشور بازسازی شد
ترکان خاطرنشان کرد: ما در دهه دوم انقلاب شاهد بودیم که زیرساخت‎های اساسی کشور به شکلی مجزا و جدید بازسازی شد و ما توانستیم دستاوردهای عظیمی را برپایه انقلاب اسلامی برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.
مشاور رییس‌ جمهور با اشاره به ساخت بنادری همچون شهید رجایی و امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در دولت آقای هاشمی زیرساخت‎های کشور به شکل جدیدی با توجه به رویکرد انقلاب تغییر پیدا کرد که این روش در دولت خاتمی نیز ادامه داشت.

راه انقلاب پس از امام(ره) امروز توسط رهبر معظم انقلاب دنبال می‌شود
وی تاکید کرد: به طور حتم آنچه امروز در جمهوری اسلامی ایران در عرصه‎های مختلف روی داده است ناشی از وقوع انقلاب سال 57 و رهبری هدایتمند امام خمینی (ره) بوده است که امروز نیز از سوی مقام معظم رهبری در کشور ادامه پیدا کرده است.




شناسه خبری: 31389

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟