رسانه های خارجی واقعیات ایران و ارس را منتشر کنند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31390
ساعت 12:36 سه شنبه 21 بهمن 1393
پنجمین تور رسانه های خارجی منطقه آزاد ارس برگزار شد مدیرعامل: رسانه های خارجی واقعیات ایران و ارس را منتشر کنند.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه کشور آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در ارس، گفت: ضروری است ظرفیت های واقعی از ایران و منطقه آزاد ارس در رسانه های خارجی، اطلاع رسانی شود.

محسن خادم عرب باغی با بیان اینکه ایران، آذربایجان و نخجوان از گذشته اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری داشته اند، افزود: آنچه که امروز برای افزایش سطح روابط همه جانبه مهم است، انتشار واقعیات در رسانه ها می باشد.

وی تبادل اطلاعات رسانه ای را مهم ارزیابی کرد و افزود: تعاملات و ارتباطات رسانه ای بین کشورهای همسایه به جهت اشتراکات موجود بین ملت ها با سهولت بیشتری امکان پذیر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه تلویزیونی ATVمبنی بر راهکار بهره مندی تجار و بازرگانان ایرانی، آذربایجانی و نخجوانی از بازار روسیه، گفت: وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و رؤسای جمهور دو کشور در این زمینه مذاکرات لازم را انجام داده اندلذا این امیدواری ایجاد شده است که با جدیت بیشتر و در راستای عملی شدن توافقات اقدام شود.
خادم عرب باغی در پاسخ به یکی دیگر از سوالات مطروحه خبرنگاران مبنی بر نحوه افزایش میزان تجارت کشورهای ایران، آذربایجان و نخجوان، افزود: گسترش بیش از پیش روابط سفرا و برگزاری تورهای تجاری، گردشگری و آشنایی سرمایه گذاران با مزیت های اقتصادی کشورها، نقش مهمی در افزایش روابط اقتصادی خواهد بود.
پنجمین تور رسانه های خارجی منطقه آزاد ارس با حضور رسانه های تصویری و مکتوب از کشور آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در این منطقه برگزار شد.
منطقه آزاد ارس به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران در شمال غرب ایران و 135 کیلومتری مرکز استان آذربایجان شرقی قرار داشته و با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.



شناسه خبری: 31390

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟