ظرفیت تجاری،صنعتی و گردشگری جزایر ومناطق آزاد بالفعل شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: به منظور تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در شرایط حساس کنونی از ظرفیت های ویژه جزایر به خصوص در زمینه های صنعت،گردشگری و تجارت استفاده و زمینه اشتغال برای کل کشور فراهم شود.
علی نعمت چهاردولی با یادآوری سفر اخیر اعضای کمیسیون عمران مجلس به استان هرمزگان و بازدید نمایندگان از آخرین وضعیت جزایر این استان، گفت: با عنایت به اینکه جزایر جمهوری اسلامی از موقعیت سیاسی و استراتژیک مهمی برخوردارند نیازمند توجهات ویژه ای هستند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه مردم جزایر استان هرمزگان حق دارند از امکانات لازم برخوردار باشند اعضای کمیسیون عمران مجلس در سفری دو روزه از نزدیک از جزایر استان بازدید و در جریان مسایل و مشکلات مردم این منطقه قرار گرفتند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در این سفر نمایندگان از جزیره قشم،پروژه آب شیرین کن جزیر هنگام بازدید کرده و با خواسته ها و دغدغه های ساکنان این مناطق آشنا شدند،همچنین وضعیت آب شرب و اشتغال در منطقه با حضور مسئولان استانی بررسی شد.
چهاردولی ادامه داد: در ادامه این سفر اعضای کمیسیون عمران از جزیره ابوموسی بازدید کردند و وضعیت آب شرب و برق منطقه و پروژه های موجود در این جزیره بررسی شد.همچنین نمایندگان از جزیره لاوان بازدید کردند و موقعیت اهالی این منطقه با حظور مسئولان مناطق آزاد و نفت فلات قاره مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: بر این اساس قرار شد بعد از انجام این سفر با توجه به اطلاعات بدست آمده در جلسه ای ویژه نسبت به رفع این مسایل و مشکلات اقدام شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: هدف از سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به استان هرمزگان و بازدید از جزایر این استان این بود که آن دسته از کسانی که وضعیت جزایر جمهوری اسلامی را رصد می کنند بدانند که مسئولان نظام جمهوری اسلامی به ویژه مجلس شورای اسلامی و در راس آن کمیسیون عمران نگاه ویژه ای به این جزایر دارند.
 
ضرورت بالفعل سازی ظرفیت های تجاری،صنعتی و گردشگری جزایر ومناطق آزاد
وی با بیان اینکه حضور در شورای اداری استان هرمزگان محور دیگر سفر اعضای کمیسیون عمران به این استان بود،تصریح کرد: جزایر ظرفیت و پتانسیل های ویژه ای دارند و این چنین مناطق خاص و با اهمیت صرفا متعلق به یک استان نبوده و این جزایر برای ملت ایران یک سرمایه ارزشمند و مهم تلقی می شود.
چهاردولی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل موجود در جزایر استان هرمزگان و مناطق ویژه آزاد و ظرفیت های تجاری،صنعتی و گردشگری این مناطق،بهره برداری بسیارگسترده تراز وضعیت فعلی در این مناطق امکان پذیر است که باید این موضوع در دستور کار مسئولان ملی و استانی قرار گیرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: اگر از ظرفیت جزایر استان هرمزگان و سایر پتانسیل ها و توانمندیهای این استان  به نحو کامل و شایسته بهره برداری شود، استان هرمزگان علاوه بر تامین نیازهای خود می تواند جوابگوی نیازهای 3 استان دیگر و معین این استانها باشد،به عبارت دیگر هرمزگان می تواند بدون نیاز به درآمدها و بودجه های دولتی هم خود را اداره کند و هم از چند استان دیگر حمایت کند.

نقش ویژه جزایر و مناطق ویژه اقتصادی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی
وی تاکید کرد: بر این اساس باید از ظرفیت های ویژه جزایر به خصوص در زمینه های صنعت،گردشگری و تجارت استفاده کرد و زمینه اشتغال را برای کل کشور فراهم کرد.
چهاردولی اظهارداشت: محور مسایل و مشکلات مردم ساکن جزایر استان هرمزگان آب شرب است که خوشبختانه اقدامات بسیار قابل توجهی در این راستا انجام شده و آب شیرین کن های با کیفیت بالا در این منطقه فعال است که جای تقدیر و تشکر از وزارت نیرو دارد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در خصوص جایگاه و نقش ویژه جزایر و مناطق ویژه اقتصادی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در حال حاضر اگر بنادر و جزایر مورد حمایت قرار گیرند، بهره برداری کامل از پتانسیل و ظرفیت این مناطق بدون چشم داشت به منابع و بودجه های دولتی می تواند علاوه بر تامین نیازهای استان هرمزگان پاسخگوی چند استان دیگر هم باشند که در شرایط کنونی می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.
منبع: خانه ملت
برچسب ها : مناطق آزاد
امتیاز به خبر :