آغاز عمليات اجرايی ۱۸ واحد توليدی در بیرجند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31393
ساعت 13:58 سه شنبه 21 بهمن 1393
مدیرعامل منطقه ویژه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر عمليات اجرايی ۱۸ واحد توليدی، خدماتی و تجاری در منطقه ويژه اقتصادی بیرجند آغاز شده است.

به گزارش فرينا، به نقل از مهر؛ مرتضی صفدری زاده در بازدید نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: امید است آغاز فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در بالندگی و توسعه خراسان جنوبی تاثیرگذار باشد.
صفدري زاده افزود: در حال حاضر ۱۸ توليدي، خدماتي و تجاري در منطقه ويژه اقتصادي بیرجند عملیات اجرایی خود را آغاز کرده اند که تعداد سه واحد ها تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.
او گفت: با افتتاح این واحدها طعم خوش توسعه و بالندگی اقتصادی را در خراسان جنوبی خواهیم چشید.
مدیرعامل منطقه ویژه خراسان جنوبی با بیان اینکه  قانون گذار در قانون تشکيل منطقه ويژه اقتصادی، اختياراتی را براي عبور از موانع پيش روی به سازمان منطقه ويژه اقتصادی تفيض کرده است، افزود: برهمين اساس آغاز به کار ۴۸ ساعت بعد از ارائه درخواست طرح و داشتن توجيه اقتصادی يک سرمايه گذار در اين منطقه انجام می شود.
صفدری زاده از وضعیت پیشرفت فیزیکی منطقه ویژه خراسان جنوبی اظهار رضایت کرد و گفت: واحد ها در منطقه ویژه اقتصادی بدون بروکراسی اداری انجام می شود چرا که در بخش خصوصی درک متقابل وجود دارد.
او با انتقاد براینکه بسياری از مردم خراسان جنوبی برای سرمايه گذاری به سراغ موسسات مالی و اعتباری می روند، گفت: سرمایه گذاری در بخش خصوصی آورده بسیار خوبی است اما متاسفانه در استان  از سرمایه گذاری در این بخش پرهیز می کنند.
مدیرعامل منطقه ویژه خراسان جنوبی با بیان اینکه سال جاری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و اراده جهادی نام گذاری شده است، افزود: فرهنگ تنها در دین و عقیده خلاصه نمی شود بلکه باید در خودباوری در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی باشد.
صفدری زاده از برگزاری همايشی با حضور هزار و ۵۰۰ نفر از فعالان اقتصادی خراسان جنوبی در دیگر استان‌ها در ارديبهشت ماه سال آينده خبر داد و گفت: تلاش می شود با دعوت از بيرجند های مقيم ديگر استانها و خارج از کشور نيز از ظرفيت آنها برای جبران عقب ماندگی های استان استفاده شود.
او افزود: در حاشیه این همایش سه واحد تولید و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل منطقه ویژه خراسان جنوبی تصریح کرد: سازمان بسیجی سازندگی خراسان جنوبی به عنوان اولین سرمایه گذار عملیات اجرایی واحد تولید تیر برق را در این منطقه آغاز کرده است.

 

 

شناسه خبری: 31393

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو