صادرات 5 ميليون تني از منطقه ويژه خليج فارس در سال 88

به گفته سرپرست منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس ميزان صادرات مواد فله معدني و فلزي از اسکله منطقه ويژه خليج فارس در سال 1388 ،حدود 5/5 ميليون تن بوده است .
به گزارش بنا(bena) مسعود هنديان با اعلام اين خبر افزود: دراسفندماه سال گذشته با پهلوگيري 10 فروند کشتي و بارگيري 604584 تن ما شاهد ثبت يک رکورد درسال 88 بوديم که با ثبت اين رکورد توانسته ايم از ظرفيت اسمي اسکله که 500 هزارتن در ماه است تجاوز کرده و جمع کل صادارت مواد فله را به حدود 5/5 ميليون تن در سال 88 برسانيم .

وي با اشاره به نقش مهم اسکله منطقه ويژه درصادرات و واردات مواد فله معدني و فلزي به تشريح مشخصات فني اسکله کنوني پرداخت و گفت: اين اسکله به طول 312 متر و به عرض 38 متر جهت پهلوگيري کشتي هايي با ظرفيت يکصد هزار تن ساخته شده و توسط پل دسترسي به طول 1685 متر و به عرض 8/13 متر به ساحل متصل شده است.

هنديان قطر حوزه چرخشي اين اسکله را 700 متر اعلام کرد و افزود: حدود 30 کيلومتر نوارنقاله ، ايستگاه قطار اختصاصي با کليه تجهيزات ، کنترول مرکزي اتوماتيک ، تاسيسات غبار رويي از ديگر مشخصات اسکله کنوني است.

وي خاطر نشان کرد: نظر به حجم فزاينده در جهت استفاده از امکانات و خدمات اسکله عمليات توسعه اسکله از 6 ميليون تن به 12 ميليون تن در سال بدست توانمند متخصصان و مهندسين ايراني مطالعه ، طراحي و در حال اجراست که عمليات شمع کوبي اسکله جديد در پايان سال 88 با اتمام رسيده است.
امتیاز به خبر :