افزايش تمايل سرمايه گذاران براي حضور در بندر شهيد رجايي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31498
ساعت 18:02 شنبه 2 اسفند 1393
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان از انعقاد 12 هزار ميليارد ريال قرارداد با سرمايه گذاران بخش خصوصي در منطقه ويژه بندر شهيد رجايي به عنوان اصلي ترين بندر كانتنيري كشور در سالجاري خبر داد.

به گزارش فرينا، ابراهيم ايدني با اعلام اين خبر گفت: ورود كالاها خارج از سيستم ها و پرداخت هاي گمركي، قوانين معين كاري، معافيت ماليات بر ارزش افزوده و تسهيلات مناطق ويژه اقتصادي، تمايل سرمايه گذاران براي حضور در منطقه ويژه بندر شهيد رجايي را افزايش داده است.

ايدني با اشاره به انعقاد 12 هزار ميليارد ريال قرارداد سرمايه گذاري در اين بندر افزود: هم اكنون به همين ميزان نيز قرارداد سرمايه گذاري در دست بررسي و مذاكره است.

افزايش سهم ريلي در بندر شهيد رجايي از 3.5 به 8 درصد

مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان همچنين با بيان اينكه در راستاي تاكيدات وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان بنادر، طي سال جاري جلسات مستمري با مديران شركت راه آهن برگزار شده است، افزود: در همين راستا، سهم جابجايي كالا توسط شبكه ريلي در بندر شهيد رجايي از 3.5 به 8 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.

مجموع اعتبارات عمراني بنادر هرمزگان؛ 1320 ميليارد ريال
ايدني مجموع اعتبارات عمراني كل بنادر هرمزگان در امسال را يكهزار و 320 ميليارد ريال از محل اعتبارات داخلي سازمان بنادر اعلام كرد.

او لايروبي حوضچه بندرلنگه و بندرگاه هرمز، ساماندهي بنادر مسافري، نصب سيستم هاي VTS جزاير و بنادر و ايجاد تاسيسات زيربنايي بندر شهيد رجايي را از مهم ترين طرح هاي عمراني در دست اجرا در اين استان برشمرد و افزود: اين طرح ها طي چند ماه آينده، تكميل خواهد شد و آماده پذيرش سرمايه گذاري بيشتر بخش خصوصي است.

 

 

 

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو