اخذ هشت سند مالکیت قطعی در منطقه ويژه بندر امام(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31517
ساعت 15:36 يکشنبه 3 اسفند 1393
مديرکل بنادر و دريانوردي استان خوزستان گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن تملک اراضی واقع در حد فاصل مجتمع بندری امام خمینی(ره) تا انتهای جاده دسترسی به این مجتمع بندری، موفق به اخد سند هشت فقره مالکیت قطعی آن گردید.

به گزارش فرينا، سعداله عبداللهي افزود: این اداره کل در راستاي اعمال حاکميت در محدوده منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) و اجرايي کردن طرح هاي جامع دريايي و بندري، اقدام به اخذ سند مالکیت اراضی واقع در حد فاصل مجتمع بندري امام خميني(ره) تا انتهاي جاده دسترسی به اين مجتمع بندري در مجاورت خور زنگی نموده است.
عبداللهي با اشاره به اجرای فازهاي دوم و سوم توسعه اين منطقه ويژه اقتصادي بندري که به طرح توسعه اراضي 600 و 158 هکتاري معروف هستند، تملک اين اراضي و صدور سند قطعي آن را زمينه ساز مشارکت گسترده سرمايه گذاران بخش خصوصي در توسعه فعالیت های لجستیک بندری عنوان کرد.

مدير منطقه ويژه بندر امام خميني(ره) ايجاد زير ساخت هاي لازم براي ترغيب فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری در اراضی تحت تملک را از جمله اهم فعالیت های این اداره کل برشمرد و افزود: با انجام اين اقدامات در اراضي تحت تملک اين اداره کل، جايگاه منطقه ويژه بندري امام خميني(ره) به عنوان بزرگترين منطقه ويژه اقتصادي بندري کشور شده است.

او گسترش فعالیت های بندری و دریایی از جمله توسعه پایانه های مختلف کانتینری، کالاهای عمومی، غلات، مواد معدنی و نیز فعالیت های لجستیک بندری و حمل و نقل مبتنی بر ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی گسترده آن را از مزایای اجرای این طرح دانست و افزود: با تملک اراضی ذکر شده وسعت محدوده منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به بیش از 11 هزار هکتار افزایش یافته است.

 

 

شناسه خبری: 31517

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو