رشد 11 درصدی حمل ریلی در بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31525
ساعت 10:04 سه شنبه 5 اسفند 1393
در 11 ماه نخست امسال حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد 8 درصد رشد داشت.

به گزارش فرینا، علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اعلام این خبر گفت ؛ از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه 107 هزار و 66 تن انواع کالا  توسط 2 هزار 9 دستگاه واگن با 8 درصد رشد در بندر امیر آباد بارگیری شد.
وی در ادامه با اشاره به رشد 11 درصدی تناژ حمل ریلی در این مدت خاطر نشان کرد : بندر امیر آباد به عنوان تنها بندر دارای خطوط حمل و نقل ریلی در میان بنادر شمالی  امکانات لازم جهت تخلیه ، بارگیری و ترانزیت انواع کالا از طریق خطوط ریلی داراست.خدمتگزار با اشاره به وجود 16 کیلومتر راه آهن داخلی در بندر امیرآباد در بیان زیرساختهای حمل و نقل ریلی ، از ساخت تنها اسکله رورو ریلی به طول 350 متر با مشارکت بخش خصوصی در این بندر خبر داد.
وجود دوش  های تخلیه مواد سوختی به واگن در اسکله 9 بندر امکان تخلیه انواع مشتقات نفتی و انتقال آن از طریق خطوط ریلی را فراهم کرده است، به طوری که در بهمن ماه سال جاری شاهد بارگیری 5200 تن مازوت کشور ترکمنستان بودیم که پس از بارگیری در 102 واگن ویژه حمل مازوت به بندر شهید رجایی انتقال و سپس به کشور امارات ترانزیت شد.
وی همچنین به ورود نخستین محموله کالا از مرز ریلی اینچه برون به بندر امیر آباد خبر داد و گفت: در ماهی که گذشت برای اولین بار شاهد ورود 10 واگن حامل 633 تن جو از مرز ریلی اینچه برون به بندر بودیم.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو