عنوان نخست توليد محصولات پتروشيمي در منطقه انرژي پارس

به گفته مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس ، منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس اولين توليد کننده محصولات پتروشيمي در منطقه از لحاظ ارزش است.
مهندس موسي سوري، مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: همچنين منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس دومين توليد کننده نفت در اوپک با ظرفيت 7درصد از تقاضاي بازار جهاني است.

وي در خصوص اهداف و برخي از پروژه هاي عمراني اجراشده و دردست اقدام منطقه درادامه گفت: با توجه به ماموريت و وظيفه اصلي سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس مبني بر مديريت طراحي، احداث، ساخت و نگهداري زير ساخت هاي مورد نياز منطقه براي بستر سازي پروژه هاي متعددي در حال حاضر در دست اقدام قرار دارد.

مهندس سوري اضافه کرد: از آن جمله مي توان به پيشرفت بيش از 70 درصد از قطعات 6،5و4 اتوبان کنگان –عسلويه اشاره کرد.

مهندس سوري تصريح کرد: همچنين به منظور تسهيل در اجراي طرح ها و پروژه هاي توليدي و عملياتي در حوزه ماموريت و وظايف صنايع نفت، گاز و پتروشيمي، تمرکز بر ساماندهي، تامين اعتبار و تسريع در اجراي زيرساخت هاي عمومي و شهري منطقه اقدامات موثري در اين منطقه انجام گرفته و يا در حال انجام است.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس؛اجراي دو کانال هدايت سيلاب TS2و TS5 که نقش به سزايي در هدايت و کنترل سيلاب هاي فصلي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس دارند را مي توان از جمله اقداماتي دانست که در نيمه دوم سال اخير به اتمام و بهره برداري رسيده است./205
امتیاز به خبر :