اعمال معافيت ماليات بر ارزش افزوده در منطقه ويژه بندر امام خميني(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31622
ساعت 13:16 سه شنبه 12 اسفند 1393
شرکت ها و فعالان بازرگانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خميني(ره)، از معافیت پرداخت ماليات و عوارض ارزش افزوده برخوردار هستند.

به گزارش فرینا، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به رژیم حقوقی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: براين اساس كليه اشخاص حقيقي و حقوقي در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره)، كه با اخذ مجوز فعاليت از مديريت منطقه ویژه مبادرت به فعاليت می کنند، مقيم محسوب گرديده و فعاليت‌هاي آنان مشمول مقررات پرداخت ماليات و عوارض موضوع قانون ماليات بر ارزش افزوده نخواهد بود.
مهندس عبداللهی تصریح کرد: اخذ مجوز فعاليت از منطقه ویژه اقتصادی و بهره‌مندي از معافيت موصوف، ضمن کاهش قیمت تمام شده ارائه خدمات نسبت به قبل (به میزان 8%) و ايجاد مزيت رقابتي نسبت به فعاليت‌هاي مشابه در خارج از منطقه، افزایش رضایتمندی بازرگانان، صاحبان کالا و سرمايه‌گذاران و جلب مشتریان جدید را براي فعالان اقتصادي منطقه به دنبال خواهد داشت.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در ادامه افزود: مبادله كالا وخدمات في‌ مابين فعالان اقتصادي منطقه ويژه در داخل محدوده اين منطقه مشمول ماليات و عوارض ارزش افزوده نبوده ليكن عرضه كالا وخدمات با اشخاص واقع درقلمرو گمركي يا فعالان اقتصادي مقيم كه مجوزفعاليت ازمديريت منطقه را اخذ ننموده‌اند، مشمول معافيت ماليات و عوارض ارزش افزوده نخواهد بود.
یادآور می شود با تبدیل مجتمع بندری امام خمینی(ره) به منطقه ویژه اقتصادی از ابتدای مردادماه 1390، ضمن اعمال رژیم حقوقی ویژه گمرکی و بازرگانی، زمینه ی مساعد را برای فعالیت بیشتر بازرگانان و صاحبان کالا فراهم می آورد.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو