ظرفيتهاي اقتصادي و گردشگري ارگ جديد بم

منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در جنوب شرقی کشور با حضور و تجمع شرکتهای خودرو سازی و سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت بزرگ خودرو سازی کشور در منطقه کمتر توسعه یافته فعالیت می کند بطوریکه برای نیروی کار بومی و غیر بومی اشتغالزایی کرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید می گوید: این منطقه قبل از پیوستن به مناطق ویژه اقتصادی سرمایه گذاری خارجی را از طریق همکاری با شرکت خودرو سازی دوو کره جنوبی جذب و به تدریج زمینه لازم را برای فعالیت دیگر شرکت ها فراهم کرد .

فاضل می افزاید: با مشارکت و سرمایه گذاری های گسترده انجام شده و همت متخصصان داخلی هم اکنون منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید تنها منطقه ویژه اقتصادی تخصصی در زمینه صنایع خودرو سازی ، قطعه سازی و صنایع وابسته به آن در کشور محسوب می شود به طوری که هم اکنون چندین مدل از خودروهای تولیدی کشور در کارخانه های این منطقه ساخته می شود .
مدیر شهرک ارگ جدید نیز می گوید: ارگ جدید شهری است به مساحت افزون بر 2300 هکتار که ساخت آن در سال 1372 آغاز شده و دارای طرح توسعه تا 4000 هکتار است.
فهمی می افزاید: شهرک ارگ جدید بر اساس مطالعات کامل و پیشرفته و با اسلوب مهندسی و شهر سازی بنا شده و دارای ویژگی های اقلیمی خاص است که حدود 1000 هکتار از اراضی این شهرک به منطقه ویژه اقتصادی اختصاص یافته است .
وی همچنین می گوید : وجود امکاناتی مانند فرودگاه مجهز با امکان پرواز شبانه روزی و ترمینال اختصاصی ، راه آهن سراسری و وجود بار انداز راه آهن در درون شهرک ، همجواری با جاده ترانزیت کرمان - پاکستان و آب کافی همگی در کنار زیرساخت های توریستی و گردشگری زمینه را برای انواع سرمایه گذاری در این منطقه آماده کرده است.
مدیر شهرک ارگ جدید بم می افزاید: هتل 4 ستاره، رستورانهای متنوع ، مجتمع های ورزشی ، دریاچه ، پیست های سوار کاری و دوچرخه سواری ، قایق سواری محیطی زیبا و مفرح را برای سرمایه گذاری و تفریح در کنار هم پدید آورده است.
فهمی همچنین از اشتغال بیش از 7هزار نفر به صورت مستقیم در صنایع خودرو سازی این منطقه خبر می دهد و می گوید : کارخانه های تولیدی خودروهای لیفان ، ام وی ام ، جک ، گریت وال ، فولکس واگن و کارخانه های صنایع خودرو سازی کرمان ، مدیران خودرو ، راین خودرو ، مهر خودرو ، قوای محرکه ، ارگ دیزل ، راین گستر دیزل فعالند.
مدیر شهرک ارگ جدید بم همچنین از فعالیت بیش از 39 شرکت و کارخانه در زمینه چاپ و بسته بندی مواد غذایی ، تجهیزات ساختمانی و صنایع وابسته به خودرو سازی و تولید قطعات خودرو خبر می دهد.
وی با اعلام آمادگی این منطقه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی می گوید: از آنجا که شروع سال نو با ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)همزمان شده بنابراین جشن (جنگ شادی) از سه شنبه 4 تا13 فروردین به مدت 10 شب ادامه خواهد داشت و همه امکانات ورزشی و رفاهی شامل استخرها ، باشگاه های سوار کاری و تیر اندازی آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.
فرماندار بم هم منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم را از ظرفیت های مناسب برای سرمایه گذاری معرفی می کند و می گوید : حال که همه زیر ساخت های لازم برای هر گونه سرمایه گذاری در ارگ جدید فراهم شده سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند در ایام نوروز بیشتر با این منطقه آشنا شوند .
وی با اشاره به اشتغال و امنیت مناسب در ارگ جدید بم ابراز امیدواری می کند با عملی شدن طرح اقتصادی مثلث توسعه در استان و شهرستان بم اقتصاد این منطقه شکوفاتر شود.
فرماندار بم ارگ جدید در کنار ارگ قدیم بم را ظرفیتی بالقوه برای جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم در بم می داند و می گوید : امکانات موجود در ارگ جدید و قدیم محیط خشن و کویری بم را به محیطی زیبا و دلپذیر تبدیل کرده که دیدنش در بهار حال و هوای دیگری دارد.
فرماندار بم گریزی هم به ظرفیت کشاورزی منطقه می زند و معتقد است تولید سالانه 200 هزار تن خرما در شرق کرمان ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در این منطقه را دو چندان می کند.
به هر حال آنطور که مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید می گوید : مدیران و برنامه ریزان منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم زیرساخت های لازم برای تولید سالانه 500 تا 600 هزار دستگاه خودرو و اشتغال بیش از 20 هزار نیروی کار را به صورت مستقیم در این صنعت فراهم ساخته اند و اگر مشکلات پدید آمده در اقتصاد و صنعت کشور مجال می داد و این هدف گذاری تحقق یافته بود اکنون شاهد تحولی بزرگ در منطقه و ایجاد اشتغال برای 20 هزار نفر بودیم .
ارگ جدید بم در 10 کیلومتری شرق شهرستان بم واقع شده است.

منبع: واحد مرکزی خبر




امتیاز به خبر :