رشد صنعتي ارس در چارچوب استانداردهاي بين المللي است

رییس فدراسیون مناطق آزاد جهان گفت: رشد صنعتی ارس با توجه به زمان شکل گیری آن مناسب بوده و در چارچوب استانداردهای بین المللی است.
خوان تورنت در تبریز با اشاره به حضورش در منطقه آزاد ارس ، توسعه صنعتی این منطقه را قابل توجه دانست و افزود: استانداردهای زیست محیطی در توسعه منطقه رعایت شده است.
وی ظرفیت های کشاورزی منطقه آزاد ارس را هم مناسب ارزیابی کرد و افزود: توسعه این منطقه موجب افزایش رفاه عمومی برای ساکنان شهرهای واقع در محدوده منطقه شود.
تورنت با بیان اینکه منطقه آزاد ارس با توجه به زمان شکل گیری آن، منطقه موفقی محسوب می شود، بر ضرورت ایجاد زیرساخت های خدماتی همسو با افزایش سرمایه گذاری ها تاکید کرد.
وی گفت: رشد سریع منطقه نیازمند سیستم مدیریتی قوی و ارایه خدمات مناسب به سرمایه گذاران است.
تورنت قرار گرفتن منطقه آزاد ارس در خطوط مرزی ایران را مزیتی برای دسترسی به بازارهای بین المللی دانست و گفت: یکی از اهداف مناطق آزاد کمک به صادرات سرزمین اصلی است.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد عامل رشد اقتصادی سرزمین اصلی است گفت: توسعه این مناطق نیازمند اصلاح نگرش های منفی و همکاری و تلاش همگانی است.
رییس فدراسیون مناطق آزاد جهان با اشاره به اینکه مناطق آزاد آسیا از جمله دبی و جبل علی رشد صنعتی چندانی ندارند افزود :ظرفیت های صنعتی منطقه آزاد ارس مزیتی برای توسعه منطقه است.
وی همچنین منفصل بودن محدوده منطقه آزاد ارس را مزیتی برای تفکیک فعالیت های اقتصادی در بخش های مختلف عنوان کرد.
رییس فدراسیون مناطق آزاد جهان با اشاره به وجود سه هزار منطقه آزاد در جهان گفت: 160 منطقه آزاد عضو فدراسیون هستند و با 800 منطقه آزاد هم در تماس هستیم و در صورت درخواست خدمات ارائه می دهیم.
تورنت با اشاره به اینکه این فدراسیون در سال 1999 با هدف کمک به توسعه مناطق آزاد در ژنو ایجاد شده است افزود: در سال 2003 گواهی نظارت بر مناطق آزاد از طرف یونیدو و آنکتاد (نهادهای وابسته به سازمان ملل) به این فدراسیون داده شد.
همچنین منطقه آزاد ارس به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور با امضای تفاهمنامه ای به فدراسیون جهانی مناطق آزاد ( فموزا) پیوست.
این تفاهم نامه به امضای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و رییس فدراسیون جهانی مناطق آزاد رسید.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: با الحاق به فدراسیون جهانی مناطق آزاد، از امکانات پژوهشی و اطلاعات گرداوری شده توسط این موسسه بین المللی همچنین تجربیات مناطق آزاد موفق جهان بهره مند می شویم.
خادم عرب باغی با اشاره به اینکه فدراسیون جهانی مناطق آزاد، عملکرد مناطق آزاد جهان را بر اساس قوانین و استانداردهای بین المللی نظارت و بررسی می کند، افزود: عضویت در این فدراسیون برای رسیدن به استانداردهای جهانی مفید خواهد بود.
وی افزود: با توجه به اینکه جذب سرمایه گذاری بخصوص سرمایه گذاری خارجی از رویکردهای منطقه آزاد ارس است، عضویت در فموزا زمینه معرفی منطقه به سرمایه گذاران کشورهای مختلف را فراهم می کند.




برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :