توسعه اقتصادي همه جانبه در بندر نوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31652
ساعت 14:42 شنبه 16 اسفند 1393
مدیر كل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: احداث راه دسترسی و اجرای سامانه رسوبگیر بندر نوشهر علاوه بر افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر، موجب جهش اقتصادی و اشتغالزایی در غرب استان خواهد شد.

به گزارش فرينا، منوچهر تاتینا در بازدید معاون توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر و دریانوردی از بندر نوشهر ضمن اعلام این مطلب به ارائه گزارشی در خصوص طرح های در دست اجرا در اين منطقه و بخش تاسیسات زیر بنایی و تعمیر و نگهداری تجهیزات پرداخت.
 تاتينا تعمیرات اساسی سه دستگاه جرثقیل بكرا، تعمیرات اساسی و زیر آبی لایروب ارس و شناور ناجی، نصب و راه اندازی سیستم جدید مخابراتی و جمع آوری تجهیزات قدیمی، تكمیل ساختمان جدید گمرك، پیشرفت 70 درصدی پروژه های برج كنترل و ساختمان عملیاتی بندر نوشهر، احداث سیلوی غلات و انبارهای جدید سرپوشیده را از مهمترین پروژه های انجام شده و یا در دست اقدام اداره كل بر شمرد.
او افزود: برای اولین بار حدود 510 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای مشارکت در ساخت انبارهای سرپوشیده و مخازن نفتی در  منطقه ویژه بندر نوشهر به امضاء رسید كه 180 میلیارد ریال آن در حال اجرا و مابقی در حال اجرایی شدن است.
مدیر كل بنادر مازندران نبود راه دسترسی و كمبود محوطه را از مهمترین چالش های پیش روی بندر نوشهر عنوان كرد و خواستار حمایت های همه جانبه سازمان برای رفع این مشكلات شد.
تاتينا با بیان اینكه 487 كیلومتر از سواحل كشور در استان مازندران واقع شده است گفت: متأسفانه طی سال های گذشته با شیوع پدیده دریاخواری و تجاوز به حریم دریا، در بیشتر مناطق ساحلی استان راه دسترسی عموم مردم به ساحل قطع شده است.

او احداث راه دسترسی، بازسازی اسكله غربی، احداث سامانه رسوبگیر تملك اراضی 200 هكتاری برای ایجاد بندر خشك را از مهمترین طرح های مطالعاتی برای برونرفت بندر نوشهر از وضعیت فعلی عنوان كرد و خواستار حمایت معاونت توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای این طرح ها شد.

** شتاب در اجرای طرح های توسعه ای بندر نوشهر
معاون توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر نيز در بازدید از طرح های در حال اجرا در بندر نوشهر، گفت: امروز تصمیم گیری درست، اصولی و کارشناسانه به تصمیم سازی خوب مبدل خواهد شد بنابراین در چنین شرایطی ارائه پیشنهادهای کارشناسی و جامع در طرح های فنی بسیارضروری است.
مصطفی خانزادی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در بخش تعمیر و نگهداری تجهیزات در اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: اکنون اقداماتی از جمله بازسازی سه دستگاه جرثقیل ریلی 'بکرا ' که شاهد آن در این منطقه هستیم در حقیقت متاثر از توان داخلی بوده که چنین ابتکاراتی با توجه به شرایط تحریم در کشور باید در اولویت این سازمان قرارگیرد.
خانزادی همچنين ساخت راه دسترسی و اجرای طرح سامانه رسوبگیر بندرنوشهر را در شتاب بخشی فرآیند تخلیه و بارگیری کالا و افزایش ظرفیت آن در این بندر بسیارموثردانست و تاکید کرد که در گروی تحقق این مهم شاهد جهش اقتصادی و اشتغالزایی پایدار درغرب مازندران خواهیم بود.

شناسه خبری: 31652

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو