رشد 18 درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر خوزستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31679
ساعت 16:04 دوشنبه 18 اسفند 1393
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از رشد 18 درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتي و غيرنفتي طی یازده ماهه سال جاری در بنادر این استان خبر داد.

به گزارش فرینا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به رشد 18 درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتي و غيرنفتي طی یازده ماهه سال جاری، از افزایش اين میزان، به بیش از 42 میلیون تن در بنادر استان خوزستان خبر داد.

سعدالله عبداللهی میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاي نفتي و غيرنفتي در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام را برابر با 42 میلیون و 226 هزار و 286 تن برشمرد و اظهار داشت: از این میزان، 14میلیون و 533 هزار و 799 تن را کالای نفتی و 27میلیون و 692 هزار و 487 تن را کالای غيرنفتی  تشکیل می‎دهد.
وی با اشاره به اهمیت تخلیه و بارگیری کالای کانتینری به‎عنوان یکی از روش‎های حمل و نقل متداول در بنادر بزرگ و پيشرفته جهان، افزود: به دنبال تقویت و پشتیبانی زنجیره تأمین کالا در بنادر خوزستان، 247 هزار و 597 کانتینر (TEU) در پایانه‎های کانتینری بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده که بیانگر رشدی 32 درصدی در این زمینه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنين با اشاره به جابجایی 42 هزار و 321 نفر مسافر طي يازده ماهه امسال در پایانه مسافری دریایی در بندرخرمشهر، بزرگترین پایانه مسافری دریایی در کشور، از رشد 26 درصدی جابجایی مسافر در استان خوزستان طي مدت يادشده خبر داد.

گزارش عملکرد بندر امام در بهمن ماه
مدیركل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام با اشاره به نقش برجسته این مجتمع بندری در تخليه كالاهاي اساسی مورد نیاز و برخورداری از مزیت کوتاهی بعد مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور، افزود: طی این مدت میزان تخليه انواع کالا هاي اساسی از جمله گندم، ذرت، سویا، جو، شکر، برنج و روغن خوراکی در این مجتمع بزرگ بندری با بهره‎گیری از تجهیزات پیشرفته و توان نیروهای عملیاتی كارآمد ضمن ثبت رکوردهای تازه‎ای در زمینه نرخ سرعت تخلیه کالای فله، با 22 درصد افزايش طي بهمن ماه سال جاري روبرو بوده است.
عبدالهی در ادامه افزود: همچنين طي يازده ماهه سال جاري، ميزان تخليه انواع کالا در این مجتمع بزرگ بندری افزون بر 17 میلیون و 944 هزار و 954 تن بوده که این میزان رشد 35 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را  نشان می‎دهد.
وی همچنین با اشاره به تردد بيش از يك ميليون كاميون طي يازده ماهه امسال، از  رشد 29درصدي در زمينه حمل ونقل جاده‎اي با حمل 24 ميليون و 259 هزار و 894 تن خبر داد و افزود: در زمینه حمل و نقل ريلي نيز بيش از 25 هزار و 625 واگن بارگیری شده كه معادل  يك ميليون و 348 هزار و 822 تن بوده  و بيانگر رشد 79 درصدي در اين شيوه حمل ونقل و به ثمر نشستن تلاش های مدیران ریلی و بندری برای ارتقای سهم حمل و نقل ریلی در این زمینه بوده است.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو