برگزاری دوره های عمومی لجستیک در بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31680
ساعت 16:09 دوشنبه 18 اسفند 1393
برای اولین بار در شمال کشور ، دوره های آموزشی لجستیک بندری ، با حضور شرکتهای کارگزار خدمات دریایی و بندری و شرکتهای خصوصی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد برگزار شد.

به گزارش فرینا، علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اعلام این خبر گفت: این دوره ها با عناوین آشنایی با کالاهای خطرناک و آشنایی با کدهای امنیتی کشتی و بندر در قالب 8 دوره در این بندر برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری دوره آشنایی با کالاهای خطرناک  IMDG code)) به میزان 1920نفر ساعت ، هدف اصلي  برگزاری این دوره را ارائه دانش و مهارت مورد نياز جهت آشنایي با كالای خطرناك و رعایت قوانين مربوطه جهت كاركنان عملياتي و غير عملياتي سه حوزه پس كرانه، بندر و كشتيراني عنوان کرد.
وی در خصوص مباحثی که در این دوره آموزشی به گروههای هدف آموزش داده شد به آشنایي با انواع كالاهای خطرناك   و انواع طبقه بندی های آن، آشنایي با علائم، برچسبها و پلاكاردهای كالاهای خطرناك و آلوده كننده محيط زیست ، آگاهي از انواع بسته بندی كالای خطرناك و كدهای مربوطه (packing)، آشنایي با اسناد حمل و نقل كالای خطرناك ، آگاهي از روشهای صفافي، چيدمان و نگهداری كالای خطرناك، آشنایي با روشهای ایمن حمل و نقل، جابجایي كالای خطرناك، آشنایي با قوانين بين المللي حمل و نقل كالای خطرناك ، آگاهي از مقررات عمومي و اختصاصي كالای خطرناك اشاره کرد.
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد  در ادامه با اشاره به دوره ی آموزشی آشنایی با کدهای امنیتی کشتی و بندر) ISPS Code )به میزان 640نفر ساعت از ارائه دانش و مهارت امنيتي مورد نياز كليه كاركنان عملياتي و غير عملياتي حوزه های پس كرانه به عنوان  اهداف برگزاری این دوره یاد کرد.
وی خاطر نشان کرد: در این دوره مباحثی چون آشنایي با كنوانسيونها، قوانين و آیين نامه های امنيتي كشتي و بندر، آشنایي با تدابير امنيتي، اقدامات پيشگيرانه، آگاهي از خطرات امنيتي كشتي و محيط بندر، آشنایي با ارزیابي ریسك و ارزیابي امنيتي كشتی و بندر، آشنایي با بازرسي امنيتي كشتي و بندر مطرح شد.
این دوره ها در قالب 8 دوره و به میزان 2560 نفر ساعت با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد برگزار شد.



شناسه خبری: 31680

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو