برای 5 هزار نفر در بندر امیر آباد اشتغال ایجاد می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31732
ساعت 17:11 شنبه 23 اسفند 1393
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت: با راه اندازی و تکمیل طرح های در دست اقدام این منطقه ویژه اقتصادی برای بیشتر از5 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل پایدار ایجاد می شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، علی خدمتگذار روز شنبه در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: در حال حاضر 280 نفر در بندر امیرآباد و هزار نفر در شرکت ها و صنایع مستقر در این منطقه مشغول به کار هستند که با گسترش فعالیت های مرتبط با حضور سرمایه گذاران ، تعداد این افراد افزایش چشمگیری خواهد یافت .
وی افزود: امسال بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این منطقه اقتصادی انجام شد و این رشد مطلوب در جذب سرمایه موجب زمینه سازی ایجاد فرصت شغلی فراوانی خواهد شد .
وی به ظرفیت های اقتصادی این منطقه اشاره کرد و گفت : یکی از امکانات ارزشمند بندر امیرآباد ، برخورداری از خطوط ریلی و اسکله های رورو برای جابه جایی کالاهای وارد شده است که بر اساس برآوردهای انجام شده ، استفاده از آن می تواند منجر به کاهش 30 درصدی هزینه ها شود .
مدیر بنادر , دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بر لزوم توسعه فعالیت ها و ارائه خدمات زیربنایی برای کاهش مدت زمان توقف کالا در این منطقه تاکید و افزود : زمان توقف کشتی ها در بندرامیرآباد بهشهر پیش از این بیش از هفت روز بود که در حال حاضر به 3 روز کاهش یافته است .
خدمتگذار بیان کرد: این زمان نیز مورد پذیرش بندر نیست و باید تلاش کنیم این مقدار را به حداقل زمان ممکن کاهش داده و از تحمیل شدن هزینه های انبارداری به صاحبان کالا جلوگیری کنیم .
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به افزایش خدمات ارائه شده این بندر اشاره کرد و گفت :در شرایطی که تخلیه و بارگیری انواع کالا در این منطقه ویژه در شش ماهه اول سال منفی 2 درصد بود این آمار در انتهای سال با رشدی قابل توجه به 2 درصد رسید .
خدمتگذار با اشاره به رشد 87 درصدی ترانزیت خارجی از ابتدای سال 93 نسبت به دوازده ماهه سال 92 خبر داد و گفت: محموله های گازوئیل و مازوت از مبدا ترکمنستان به بندر امیرآباد و کشورهای عربی ارسال می شود.
وی همچنین بر لزوم تکمیل هر چه سریعتر جاده دسترسی به این منطقه تاکید کرد و گفت : در حال حاضر روزانه حدود 220 کامیون به این منطقه اقتصادی تردد می کنند که با اجرای طرح توسعه بندر ، تعداد این کامیون ها و ماشین های سنگین به 500 دستگاه خواهد رسید که جاده های فعلی گنجایش تردد این حجم خودرو را نخواهد داشت .
وی بیان کرد : یکی از برنامه های جدی این منطقه اقتصادی ، خرید بیش از هزار هکتار زمین های اطراف برای گسترش فضای این منطقه و توسعه فعالیت های اقتصادی است .
مدیر بندر امیرآباد بهشهر افزود : در ماه های اخیر و با اجرای برخی برنامه های زیرساختی ، زمینه های مناسب برای ورود سرمایه گذاران خارجی به این بندر فراهم شده که بدون شک نتیجه این سرمایه گذاری ها ، فراهم شدن فرصت های اشتغال است .
وی گفت : بندر امیرآباد بهشهر با نگاه ویژه مسوولان کشوری به رشدی بسیار بیشتر از شرایط کنونی خواهد رسید و با توجه به ظرفیت های بسیار مطلوب و منحصر به فرد، جایگاه خود را در میان بنادر منطقه و جهان ارتقا خواهد داد.
وی اظهار کرد :یکی از برنامه هایی که در دستور کار مسوولین قرار دارد، معرفی این منطقه به عنوان یکی از مناطق آزاد کشور است که در صورت رخ دادن آن ، حجم سرمایه گذاری های خارجی در این بندر به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت .
مدیر بندر امیرآباد بهشهر بیان کرد : بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تعداد اسکله های فعال این بندر در افق سال 1404 ، از 14 اسکله فعلی به 36 اسکله خواهد رسید که در صورت تحقق این هدف ، توسعه ای چشمگیر و رشدی غیرقابل تصور ، در انتظار این منطقه اقتصادی است .
خدمتگذار افزود : بهره برداری درست از ظرفیت های ترانزیتی این بندر می تواند موجب افزایش چشمگیر درامدهای کشور شده و پنجره جدیدی را برای کاهش اتکا به اقتصاد نفتی در کشور بگشاید .
وی برطرف شدن مشکلات زیرساختی این منطقه اقتصادی را گامی موثر در افزایش درامدها دانست و گفت : نبود جاده دسترسی مناسب به عنوان یکی از محوری ترین زیرساخت های حمل و نقل جاده ای ، موجب اخلال در عملکرد و کند شدن روند ترانزیت کالا می شود .
ادامه داد : تکمیل جاده دسترسی رستمکلا به بندر امیرآباد با پیشرفت مناسبی در حال انجام است و تا پایان امسال نیمی از این جاده تکمیل و آسفالت می شود .
وی در پایان بیان کرد : یکی از اولویت های اساسی به کارگیری نیرو در این منطقه ویژه اقتصادی ، استفاده از نفرات بومی است و برای اجرای این خواسته هیچ عذر و بهانه ای را نمی پذیریم .



شناسه خبری: 31732

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو