بهینه سازی عملیات پایانه های نفتی در مرحله تکمیل

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31734
ساعت 10:46 يکشنبه 24 اسفند 1393
معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی خبرداد: بهینه سازی عملیات پایانه های نفتی در مرحله تکمیل
فرایند استانداردسازی عملیات در پایانه های نفتی، با ایجاد رویه های مشترک و به روزرسانی دستورالعمل های اجرایی، در مرحله تکمیل قرار دارد.

به گزارش فرینا، اقدامات تکمیلی فرایند ارتقای جایگاه پایانه های نفتی اعم از تهیه راهنماها، رویه ها و دستوالعمل ها در نشست با مدیران، صاحب‌نظران بخش خصوصی، فعالان پایانه های نفتی و معاونان امور بندری و مهندسی عمران بنادر کشور مورد بررسی قرار گرفت.
جلیل اسلامی در این باره توضیح داد : با گسترش تقاضاها برای سرمایه گذاری در زمینه انجام فعالیتهای نفتی در بنادر تابعه به ویژه در زمینه های صادرات و ترانزیت، نیاز به برنامه ریزی صحیح و کلان به منظور انجام ایمن و استاندارد عملیات در پایانه های مذکور احساس می شد.
اسلامی با اشاره به برنامه های مهم این معاونت در قالب وظایف حاکمیتی، بهبود عملکرد شرکتهای نفتی از طریق برگزاری دوره های آموزشی تئوری و عملی، از تشکیل تیم تخصصی نظارت بر پایانه های نفتی، انجام ممیزی های ادواری و مستمر و تعریف الزامات و روشهای اجرائی مؤثر و کارا با رویه ای مشترک در سطح بنادر تابعه خبر داد و گفت : با تدوین این پروژه ضمن دستیابی به اهداف مهم و استراتژیک، امکان برون سپاری نظارتها با انتخاب شرکتهای بازرسی، بر اساس اصول و معیارهای مصرح در استاندارد تدوین شده ایجاد خواهد شد.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر همچنین در نشست «بررسی پروژه تدوین استاندارد نحوه عملیات در پایانه های نفتی»، با تأکید بر ایجاد حس مسئولیت پذیری و تغییر نوع نگاه به فعالیت در پایانه های نفتی گفت : هدف سازمان بنادر فقط تدوین استاندارد و توقف در یک نقطه نیست، بلکه در اقدامات تکمیلی نسبت به تهیه راهنماها، رویه ها و دستورالعملهای اجرائی که متناسب با حوزه تخصصی مربوط به هر بخش است، اقدام خواهد شد.

اسلامی خاطرنشان کرد : از مدیران بخشهای خصوصی و دولتی انتظار داریم با نگرشی عمیق، وسیع و کلان به جایگاه و موضوعات پایانه های نفتی، ضمن پذیرش مسئولیت های خودشان در حوزه فعالیت مربوطه و ارتقای سطح عملیات، از این سرمایه های بسیار کلان استفاده اصولی شد و سازمان بنادر را در محافظت از این سرمایه ها به روش علمی و استاندارد، یاری دهند.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو