اقدامات بنادر و دريانوردي خوزستان برای توسعه حمل و نقل ريلي كشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31800
ساعت 10:42 جمعه 29 اسفند 1393
معاون فني و نگهداري منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) از بهره برداري دو دستگاه باسکول واگن کش 150تنی در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) خبرداد.

به گزارش فرینا، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: در سال گذشته با امضاي تفاهم­ نامه ­ای میان سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن  جمهوری اسلامی ایران،  مقرر شد خرید، نصب و راه اندازی دو دستگاه باسکول واگن کش  150 تنی در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني (ره) به منظور افزايش توان و بهره وري از حمل و نقل ریلی صورت پذیرد.
بهروز  آقايي با اشاره به اجرای این پروژه در برنامه ­هاي عملیاتی واحد فنی و نگهداری اين اداره كل، به عنوان متولی اجرای پروژه افزود: این پروژه در مدت 150 روز به ارزش 3 میلیارد و 342 میلیون و 600 هزار ریال از اواسط مرداد ماه امسال آغاز و اواسط دی ماه به اتمام رسید و بهمن 93 با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی  افتتاح شد.
وي درادامه اذعان داشت: اقدامات صورت گرفته در این پروژه شامل؛ اقدامات ساختمانی، تهیه­ی پلت فرم بتن- فلزی، تجهیز باسکول به پیشرفته­ترین لودسل­های دیجیتالی با دقت C6 به تعداد 12 عدد، ساخت و تجهیز نمودن اتاقک اپراتوری است. 
با توجه به برنامه ها و اهدف شاخص سازمان بنادرو دريانوردي از جمله بهره گيري بيشتر از روش هاي مناسب حمل و نقل و جابجايي كالا؛ توسعه حمل و نقل ريلي كشور به دليل برخي از مزيت هاي آن نسبت به ساير شيوه هاي رايج و متداول(دريايي ، جاده اي و غيره)، از جمله ايمني جابجايي كالا در مسير و كاهش برخي  هزينه ها جانبي و ...به مراتب  قابل توجه تر است.




شناسه خبری: 31800

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو